-
Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Drie op een rij (proef opstelling)" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@bewust een retour is handig . Je benadert dan ook de continue systemen. Pijlglas is handig inderdaad. Ik gebruik zelf mijn gehoor , wax en ook mijn ring om te tikken Thuis. waar ik wel eens kom en wat “… Meer lezen»
-
evds3 antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@mccorner alvast bedankt en ik volg u
-
evds3 antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@mccorner ja graag als het kan
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden
Op eilanden rond Turkije en ook in Albanië wordt er drank gemaakt uit pekmez het wordt verkocht als raki maar ook wel als arak . Het is in sommige oosterse winkels ook wel te koop. Pekmez op zich is al… Meer lezen»
-
evds3 antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden
hoi
ik volg en wil je als het klaar is het volledige recept ook hier neer schrijven dan kan ik het ook uit proberen
mvg erik -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eau-de-Vie en Calvados" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@heikos calvados word officieel op charantaise gestookt . Waar de drank opnoeuw wordt overgehaald over de volledige wijn met pulp . Even als cognac. Voor een echte calvados of volle cognac / brandewijn smaak is een andere ketel nodig dan… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Drie op een rij (proef opstelling)" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@bewust dat hangt ervan af wat je wil gaan destilleren hoe je gaat beladen. Wil je meer stations ga je naar primair ketel komt een volledig wijn / vergist beslag . Secondaire zou lowwine zijn . Een troisième een hight… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@kees22 droogkoken ? Als je weet wat je erin hebt kun je volume per pergentage weten wat opvang is . van te voren weet je wat mogelijk verloop is op ketel .kom je te kort zou je wat water , … Meer lezen»
-
Kees22 antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden
Ik gebruik tegenwoordig ook vaak drie ketels.
Wel een beetje opletten dat je de eerste niet droogkookt: dat is een ramp! 🤬 😡 -
Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden
En deze gebruik ik vaker.
IMG-20220113-WA0001.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden
Hier had ik de thermometer vervangen door buisje in mini alquitara. Even snel een mini stookje .
IMG-20210217-WA0000.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@bewust het is een prima idee. Wel de vraag hoe 2 vanbinnen is ingerichte. Je zou ook een terugloop op secondaire naar primaire kunnen doen waardoor je een deel van lowwine kun terug voeren en daarmee hogere smaken weer mee… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vevor 4L temperatuur fijnstook vragen" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@richardsw bij 78’3 graden komt de alcoldamp vrij maar deze moet voldoende kunnen stijgen op ook de brug over te kunnen. Als temp laag daar iets lager ligt dan zal het teruh condenseren en in ketel blijven hangen. De temperatuur… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vevor 4L temperatuur fijnstook vragen" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@richardsw jou temperatuur regelen is vloeistof temperatuur dan ligt temperatuur drempel boven in /brug lager vandaar dat bij 80gr niets overkomt.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Weer een nieuwe" – 3 jaren, 7 maanden geleden
@arjan-van-d een vat hoeft niet perse gebrand. Je kunt ze ook gebrand kopen . Maar het is maar net wat voor smaak je beoogd. Als je een vat tot sherry vat wil maken voor whiskey kun je ookaar deels… Meer lezen»
- Meer laden