Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Drie op een rij (proef opstelling)" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @bewust een retour is handig  . Je benadert dan ook de continue systemen. Pijlglas is handig inderdaad.  Ik gebruik zelf mijn  gehoor , wax en ook mijn ring om te tikken Thuis.  waar ik wel eens kom en wat “…   Meer lezen»

  • Profielfoto van evds3

    evds3 antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @mccorner alvast bedankt en ik volg u

  • Profielfoto van evds3

    evds3 antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @mccorner ja graag als het kan
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Op eilanden rond Turkije en ook in Albanië wordt er drank gemaakt uit pekmez het wordt verkocht als raki maar ook wel als arak .  Het is in sommige oosterse winkels ook wel te koop.  Pekmez op zich is al…   Meer lezen»

  • Profielfoto van evds3

    evds3 antwoordde op het onderwerp "Pekmez experiment" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    hoi
    ik volg en wil je als het klaar is het volledige recept ook hier neer schrijven dan kan ik het ook uit proberen
    mvg erik

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eau-de-Vie en Calvados" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @heikos  calvados word officieel op charantaise gestookt . Waar de drank opnoeuw wordt overgehaald over de volledige wijn met pulp . Even als cognac. Voor een echte calvados of  volle cognac / brandewijn smaak is een andere  ketel nodig dan…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Drie op een rij (proef opstelling)" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @bewust dat hangt ervan af wat je wil gaan destilleren hoe je gaat beladen.  Wil je meer stations ga je naar primair ketel komt een volledig wijn  / vergist beslag  . Secondaire zou lowwine zijn  . Een troisième een hight…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @kees22 droogkoken ? Als je weet wat je erin hebt kun je volume per pergentage weten wat opvang is . van te voren weet je wat mogelijk verloop is op  ketel .kom je te kort zou je wat water , …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Ik gebruik tegenwoordig ook vaak drie ketels.
    Wel een beetje opletten dat je de eerste niet droogkookt: dat is een ramp! 🤬 😡 

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    En deze gebruik ik vaker.
     IMG-20220113-WA0001.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    Hier had ik de thermometer vervangen door buisje in mini alquitara. Even snel een mini stookje .
     IMG-20210217-WA0000.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Drie op een rij (proef opstelling)" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @bewust het is een prima idee.  Wel de vraag hoe 2 vanbinnen is ingerichte. Je zou ook een terugloop op secondaire naar primaire kunnen doen waardoor je een deel van lowwine kun terug voeren en daarmee hogere smaken weer mee…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vevor 4L temperatuur fijnstook vragen" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @richardsw bij 78’3 graden komt de alcoldamp vrij maar deze moet voldoende kunnen stijgen op ook de brug over te kunnen. Als temp laag daar iets lager ligt dan zal het teruh condenseren en in ketel blijven hangen. De temperatuur…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vevor 4L temperatuur fijnstook vragen" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @richardsw jou temperatuur regelen is vloeistof temperatuur dan ligt temperatuur drempel boven in /brug lager vandaar dat bij 80gr niets overkomt.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Weer een nieuwe" – 3 jaren, 7 maanden geleden

    @arjan-van-d een vat hoeft niet perse gebrand. Je kunt ze ook gebrand kopen    . Maar het is maar net wat voor smaak je beoogd. Als je een vat tot sherry vat wil maken voor whiskey kun je ookaar deels…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens