Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Op bezoek bij een oude bekende ?  Of was het nu even stoppen voor een pot ongepasteuriseerde honing ? Vanwege dat ik binnenkort waarschijnlijk een  partij mispels krijg is handig om alvast voorraad honning in te slaan. Even terug in…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Weer een nieuwe" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @arjan-van-dooren welkom  . Je hebt al ervaring met bier maken . Dus je weet dat geduld en tijd belangrijk is. Verstandig om ook met de makkelijkste drankjes zoals whiskey en rum maken te beginnen. Keuze van basis ingrediënten is even…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost de ene is gekoeld zo en de ander zo te zien niet  .dat betekent dat de gekoelde meer reflux heeft  . Dus hoger percentage en er komt minder smaak mee 
    Meer scheiding zogezegd 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost het kan heel simpel.; neem een buis van 15 mm  1m lang , een buis van 22 mm diameter van 75 a 80 cm .  2 stukje van 10 cm 15 mm voor in en uitstroom water    2…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost op mp 
    Liebigkoeler met NS29 (destillatie-laboratorium)
    € 32,50
    https://link.marktplaats.nl/m1900468006?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoi, even voorstellen als nieuw lid!" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Denkfout ! Elektrisch veiliger dan met een gasvlam is niet waar.  Bij vrijkomen van damp zal eerst voldoende verzadiging van damp in de lucht moeten zijn . Bij gebruik van een gasvlam zal langer duren voordat lucht verzadigd raakt . …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelsienmash" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Oh je bedoelt sinasappels . Je kunt als je sinasappels gebruikt  ze geschild gebruiken maar ook met schil als ze biologisch zujn . Pulp van maken . Ph omhoog brengen met calsium tot 4,2 .  Spontaan vergisten of gist erbij…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelsienmash" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @benneke appels wassen steeltjes, kroontje eraf . Beste is klokhuizen verwijderen.  In stukken snijden . Even kook erover.  Ph check en zonodig corrigeren . Gist en voeding toe voegen of natuurlijke gisting.   Ph correctie kan beter met calsium dan…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat Bergamotje d’r mee" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust bergamot word op zoch zelfs staand als Maceraat wel gebruikt maar ook in vele andere oude dranken  . Ook zijn er ouzo en pastis recepten waarin het verwerkt is  . Maar ook diverse  likeuren . Er zijn Chartreuse achtige…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Eigen maaksel en vervolg projectje" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @kevin Klopt!
    En de ruimte tussen de 22 mm en de 15 mm is ongeveer even groot als de oppervlakte van een 15 mm pijp. Voor andere maten kan dat anders liggen.
    Je hebt dus maar één gat nodig.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost beiden zijn kolommen.  Er ontbreekt een echte koeler.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost die kolom hoort op de kolf te staan een de slang aansluiting zou koelwater door moeten stromen. Hier achter hoort een koeler..
    Ik zie niet duidelijk wat op foto als kolom word gebruikt  .. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Hoe correct gebruiken?" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost kolom  die gebruikt wordt als koeler . Fout aangesloten
     

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Eigen maaksel en vervolg projectje" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust kom op bert. Gwn bij Jan afzetten. Jan heeft een enorme vriezer, ben daar elke week.  En je dochter woont om de hoek.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Eigen maaksel en vervolg projectje" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Foto is maar een deel zichtbaar. 
    Het lijkt een condensor waarbij het koelwater door het spiraal gaat . En niet zoals bij een liebig waarbij de buiten mantel de koel water doorlaat is.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @rvdh als je gaat en het past wil ik wel mee.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @rvdh wat een mooie plaatjes. @chris vind dit ook prachtig.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens