Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Rum uit de vensterbank?*%?!" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Rum uit de vensterbank?*%?!" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Grappa" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Basis voor beslag / stookwijn ." – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stoken gebottelde appelcider" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @johans reus 🤣 beetje algemene kennis. 
    Maar gewoon even voorverwarmen met open ketel vooraf stoken komt het allemaal goed ..

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "stoken gebottelde appelcider" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept peren drank" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @martin74 ph verhogen kan met wat calcium carbonaat of natrium bicarbonaat  .  Ph verlagen kan met wijnsteenzuur,  forforzuur , citroenzuur . Voor echt grote stappen kun je voor verlagen zwavelzuur gebruiken   .  Voor verhogen caustic soda /natrium hydroxide.  Je verliest…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Basis voor beslag / stookwijn ." – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Meerdere vroegen mij o.a. via pb en whatsapp  hoe te maken en waar stookwijn recept  op forum was te vinden.  Nu kon ik het zelf ook zo snel niet vinden dus even opnieuw ; Volgende recepten  hoeven geen nabehandeling of…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stoken gebottelde appelcider" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @johans als je de flessen leegt in de ketel en de ketel licht verwarmt de temperatuur tissen 35 en 55 graden houden . Bij kou houd een drank co2 vast door warmte raak je dat snel kwijt.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept peren drank" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @martin74 minimaal 3,2 tot 4,2  . Tijdens vergisting

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum uit de vensterbank?*%?!" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust Rum is eigenlijk de slaven drank gemaakt uit de restanten van de suiker winning. De melasse wordt eerst geperst en verwerkt voor de suiker . In riet resten blijft ongeveer 15 % suikers achter . Door resten uit te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @brandt-r  je concentreert en verhoogt een aantal smaken . Het gebruiken van het Maceraat zorgt dat je ook de lage foezels behoud die bij het destilaat achterblijven. Er zijn nog andere type van Spiced  . Waarschijnlijk komt er nog een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum uit de vensterbank?*%?!" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @bewust dat ziet er goed uit  . 
    Straks walsen en koken .
    Met vezels krijg je rum  .
    Zonder vezels surrogaat rum.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Rum uit de vensterbank?*%?!" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Leuk!

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Rum uit de vensterbank?*%?!" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Rum uit de vensterbank?*%?!" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky recept 3" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @johnnieboy ja je kunt met kookzak aanbranden iets voorkomen.
    Een gewone whiskey’s , brandy ,rum  , eau de vie ketel  of alembic of potstill in algemeen zal er makkelijker er mee om gaan en niet aanbranden met rauwe of pulp vulling.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky recept 3" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @johnnieboy t500 mag volgens still spirit uitsluitend heldere vloeistof in verstookt  . Vezels en dergelijke zal je moeten missen dus daaruit ook smaken.  Turbo gist is leuk voor een hobbyist die snel een alcohol buzz wil bevredigen  . Snel vergisten…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky recept 3" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @johnnieboy je kunt ook niet van suiker alcohol whiskey maken.  Suiker alcohol gemaakt met een turbo gist is basis voor wat meng en roer alcohol met esseances voor goedkope party drankjes  . Voor gewoon alcohol is t500 een leuk apparaat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky recept 3" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @johnnieboy  whiskey is een van de simpelste drankem om te maken .   Het klaar zijn met gisten in 3 dagen hangt van gist af en snel gisten is NIET verstandig.  Wat voor ketel ga je gebruiken voor whiskey ??  Met…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens