Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen en de aangewakkerde angst." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @teunis je hoeft ook geen chemicus te zijn of geleerd. Als mensen gewoon weten dat ze zo weinig mogelijk pitten moeten achterlaten in beslag en voorkomen pitten te breken. En bij hardschillig fruit even kook erover zodat het enzym dat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stookwijn" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @brandt-r bederf hangt af van samenstelling , kwaliteit van product  , hygiëne,  verloop gisting  en gebruikte gist.  Een normale vergisting loopt 21 tot 28 dagen .. Slepende vergisting komt vaak door slechte condities  in temperatuur, ph ,  hygiëne of verkeerde…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @hilly als je heel zuinig wil werken om zoveel mogelijk uit je beslag te halen stort je alles over in een ketel. Alleen het onderste beetje grauwe laagje laat je achter . Daar zit het meeste aan dode gistcellen.  Kookzak…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rozenbottels?" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @poacher als je rozenbottels hebt fijngestampt dan giet je zoveel heetwater erover dat de rozenbottels net 3 a 5 cm onder water staan .
    (Als je macereert in 80% alcohol gebruik je 800 – 1000 gr per liter ) .

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Rozenbottels?" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Rozenbottels?" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Grappa" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @bluesgoor klopt eest stook je de pulp in een kookzak . De lowwine daaruit verkregen gaat voorverwarmt op 55 -65 graden  bij een nieuwe batch warme pulp . Deze stook je opnieuw met verwijderen van voor en naloop. Voorloop ruim…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen en de aangewakkerde angst." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @teunis  er is veel oud geneuzel over methyl en cyanides wat steeds weer door voornamelijk angst schreeuwers weer naar voren wordt gehaald .  Ethylcarbamaat komt voor in allerlei vergistings .vormen en er wordt al decennia’s onderzoek naar gedaan . Ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "is dit een goede drukregelaar" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Elektrische kookplaat" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Elektrische kookplaat" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Grappa" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @bluesgoor probeer eens een hobby wijnboer, die zijn altijd zeer content.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Te koop Airstill" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @duinpower ja hoor doe mij maar een aanbieding ik heb al een gegadigde.
     

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Welkom. Veel plezier hier. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @duinpower  een test om te bepalen of er methanol ( methylalcohol) in uw alcohol zit .   Neem van uw alcohol 5 ml verdunning van 10% alcohol .   voeg 3ml oplossing kalium-permaganaat toe .(kalium permagnaat 3,16 g in 100ml…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Grappa" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @bluesgoor grappa is het best uit spontaan vergiste pulp  .  . Na vetgisting stook je de drank uit de pulp en evenals een brande wijn of cognac stook je de lowwine opnieuw op verse batch vergist pulp. De low wine…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen." – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @hoppie538 welkom op forum . Lees je inderdaad ook goed in voordat je keuze in ketel maakt . Ga je alcohol stoken en mengen en roeren. Daar is t500 een leuk apparaat voor   . Voor andere dranken zoals whiskey ,…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookzak" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @rudy68  je kunt vergisten in kookzak en alles compleet overgieten en overhevelen naar stoomketel . En zo ook afstoken.  Ik stook vaak ook de graan en mout mee in kookzak   . Ook wanneer ja brandy , cognac, Calvados, Grappa ,metaxa …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Brouwketel EB30+" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Verkocht! Mag worden verwijderd. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @gleneddy ik zelf gebruik een soort zeef van muggen gaas . Of een fijne zeef . Na eersten even schudden dan vallen de droge wortels eraf .

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens