Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @odevie ja het is beter om nu en dan te roeren  . Ik zelf doe het de oude manier.  Roeren in begin en bij tussen tijds opwarmen . Maar ook tussen door . 

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Suikerbiet" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @robbert dit experiment ook eens proberen. Hoeveel grammen kardemom en jeneverbes per liter opbrengst tijdens de finale overhaal?

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Te lage opbrengst mout/wiskey" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Te lage opbrengst mout/wiskey" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @theresa Je kunt je mout erop eesten / roken.  Geeft een wat indringendere mout / bierachtige achtergrond . Mengen met eiken .
    Maar ook spek of droge worstjes  roken kun je het bij gebruiken. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    Je kunt hoog rendement krijgen door ook op de masch met ” korrel  ” dus ongefilterd te stoken maar je kunt inplaats van persen een centrifuge gebruiken.  Een sap of groente centrifuge werkt prima  . Werkt beter dan persen  . …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    @odevie ik ken de chateau mout zelf niet. Ik maak mijn mout zelf .daarmee krijg ik exact bet profiel in smaak wat ik beoog en altijd een goed rendement  De hoeveelheid zetmeel en mogelijk omzetbare ketens verschild bij granen maar…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Te lage opbrengst mout/wiskey" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden

    met eerste kwaliteit mout is theoretisch 800 – 830 gr suikers in praktijk gaat men uit van 70 – 75 % ( brouwzaal rendement) van de 800 gr suikers dus 560 a 600 gr . Dus zou 474 mil alcohol…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Eerste Suiker Mash" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste Suiker Mash" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rudy68 9 uur is zelfs voor 50 liter stookwijn erg lang voor een 1e overhaal !  . Als je b.v. 15 l  stookwijn hebt van 14 % dan zou je ongeveer stoppen wanneer je 5 liter van 40 % zou…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom Gérard. Benieuwd naar je foto, die kun je plaatsen na 5 posts. Veel plezier hier. 

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "hoe maak ik best Gin" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom!

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens