-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden
@odevie ja het is beter om nu en dan te roeren . Ik zelf doe het de oude manier. Roeren in begin en bij tussen tijds opwarmen . Maar ook tussen door .
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Suikerbiet" – 3 jaren, 9 maanden geleden
@robbert dit experiment ook eens proberen. Hoeveel grammen kardemom en jeneverbes per liter opbrengst tijdens de finale overhaal?
-
Murmillo vind forumbericht "Te lage opbrengst mout/wiskey" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Te lage opbrengst mout/wiskey" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden
@theresa Je kunt je mout erop eesten / roken. Geeft een wat indringendere mout / bierachtige achtergrond . Mengen met eiken .
Maar ook spek of droge worstjes roken kun je het bij gebruiken. . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden
Je kunt hoog rendement krijgen door ook op de masch met ” korrel ” dus ongefilterd te stoken maar je kunt inplaats van persen een centrifuge gebruiken. Een sap of groente centrifuge werkt prima . Werkt beter dan persen . … Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden
@odevie ik ken de chateau mout zelf niet. Ik maak mijn mout zelf .daarmee krijg ik exact bet profiel in smaak wat ik beoog en altijd een goed rendement De hoeveelheid zetmeel en mogelijk omzetbare ketens verschild bij granen maar… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Te lage opbrengst mout/wiskey" – leuk 3 jaren, 9 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Te lage opbrengst mout/wiskey" – 3 jaren, 9 maanden geleden
met eerste kwaliteit mout is theoretisch 800 – 830 gr suikers in praktijk gaat men uit van 70 – 75 % ( brouwzaal rendement) van de 800 gr suikers dus 560 a 600 gr . Dus zou 474 mil alcohol… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert vind forumbericht "Eerste Suiker Mash" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste Suiker Mash" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@rudy68 9 uur is zelfs voor 50 liter stookwijn erg lang voor een 1e overhaal ! . Als je b.v. 15 l stookwijn hebt van 14 % dan zou je ongeveer stoppen wanneer je 5 liter van 40 % zou… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden
Welkom Gérard. Benieuwd naar je foto, die kun je plaatsen na 5 posts. Veel plezier hier.
-
Murmillo vind forumbericht "hoe maak ik best Gin" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Welkom!
-
Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Even voorstellen." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
- Meer laden