Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @robbert die cyanide stook je er daarna toch weer uit bij de fijnstook?

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Pruimen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "voorstellen Rinus55" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rinus55 tot hoever hangt af van wat je destilleert en hoe de ketel werkt.    Met een goede stook wijn en goedwerkende ketel zal zeer lang het percentage hoog . blijven. Wanneer percentage dan begint te zakken zal onder de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @stephan pas op met pitten . Bij kneuzen van pitten komt cyanide vrij. Dit is giftig en in te hoge hoeveelheid schadelijk en zelfs dodelijk. Ook al geeft het een amandel achtige bittere smaak slechts enkrle pitten op 100 liter…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @pigion pitten en steeltjes zoveel mogelijk eruit . Kneuzen , even in heet water (kook erover ) Zet het net 2 duim dik onder water, 1 citroen erin uitknijpen. Wijn of bakkersgist erbij . En hou temp tussen 20 en…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Pruimen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Als er genoeg suikers in de pruimen zit is suikerbiet echt nodig. Als het e eerste keer stoken wordt zou ik wel de pitten en steeltjes verwijderen(de pitten wel bewaren!) om zo minder kans op methanol te hebben. Dan de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @robbert mooi verhaal weer!

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Vandaag mooi weer even blokje om op de oude trouwe Electra glide.    Naast het forum hier en daar ook wat contacten met mensen die wel lezen op forum maar niet echt actief zijn .   Zo ook Ben een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Eerste Suiker Mash" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Welkom op Stookforum!" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Welkom op Stookforum!" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @albert1969 heb je het SG gemeten ? Met een sg boven 1100 loop je hoge kans op vroegtijdig stoppen van vergistingen .  Daarnaast snelle vergisting is leuk voor gehaaste mensen maar is funest voor estervorming.  Hoge temperatuur gisten is ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @odevie op 1012 zou ik inderdaad niet langer wachten .  Kans op omslaan naar acetaten komt dichter en dichter bij. 
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Zo simpel is vodka beslag ." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @haak och ik ben rustig hoor.  .  Misschien is het tijd dat mensen eens wakker worden en inzien dat een waterslot alleen een stankafsluitertje is en zorgt dat r geen rommel in valt als je een werkelijke indicatie van gisting…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens