-
Stephan vind forumbericht "Nieuwe stoker" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@moonshiner79 het kan inderdaad een uit mout gegist ongedestileerde moutwijn zijn .
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Wie kent deze nog … :)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Volgens mij is dat niet meer te koop. Er staat me iets bij dat Dennis Bergkamp nogal boos was omdat hij vond dat zijn naam misbruikt werd. En heeft hij een rechtszaak aangespannen (of ermee gedreigd). Er was in elk… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Nieuwe stoker" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Welkom JP.
Ik vind de suikerwash ook altijd stinken als hij aan het vergisten is, de melasse vind ik wel heerlijk ruiken.
Wat ga je precies voor wodka maken? -
Stephan vind forumbericht "Nieuwe stoker" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@moonshiner79 er zijn meerdere mogelijke manieren van werken. Er zijn ook meerdere jenever smaken. Je kunt een beslag /stookwijn maken en deze 3 x destileren. Bessen en kruiden in korf bij 3e of 4e run . Ook kun je een… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "14,9% evenementen alcohol aangeboden" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@dirtbag als je rijsthulzen of stro erdoor gebruikt zeef je het gemakkelijk uit . Of gewoon ouderwets een strofilter maken en daardoor filteren . Fluitje van een cent. . Maar zowiezo werkt het beter als je mais korrels even laat… Meer lezen»
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@dirtbag ik gist op het meel/Graan. Waarneer het uitgegist is, is het meeste al naar de bodem gezakt. Ik hevel het dan af naar een emmer of ketel. Dan blijft het meel en of Graan achter in de gistton. Mijn… Meer lezen»
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@dirtbag maïs meel, tarwemeel, welke meel dan ook, ik filter dat niet meer maar vergist op het graan/meel. Is niet te doen.
-
Murmillo vind forumbericht "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Kees22 antwoordde op het onderwerp "Myrobalan (kerspruim , ook vaak aangezien voor maribellen ) vroeg dit jaar." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik heb net afgelopen week 4,5 kg mirabellen geplukt. Niet echt genoeg voor een mooie stook, maar er komt nog meer aan. Voor de gele was ik te laat, die waren meestal al gevallen. Voor de rode was ik wat… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@jedimol moutwijn is laag alcohol . Graanalcohol is gestookt hoog alcohol. ..
-
Murmillo vind forumbericht "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan vind forumbericht "Cuts bij het stoken van kruiden." – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@zoef alquitara voor die tweede stook is een optie. Voor de kruiden zou ik de derde stook pas toevoegen, en dan sws in de alquitara.
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Myrobalan (kerspruim , ook vaak aangezien voor maribellen ) vroeg dit jaar." – 3 jaren, 11 maanden geleden
@theresa dat begrijp ik. Maar voor een leek wilde ik even zeggen dat ik het een mooie boom vind. Een grote sap centrifuge, mooi!
-
Stephan vind forumbericht "Cuts bij het stoken van kruiden." – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
- Meer laden