Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Nieuwe stoker" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @moonshiner79 het kan inderdaad een uit mout gegist ongedestileerde moutwijn zijn .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Wie kent deze nog … :)" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    Volgens mij is dat niet meer te koop. Er staat me iets bij dat Dennis Bergkamp nogal boos was omdat hij vond dat zijn naam misbruikt werd. En heeft hij een rechtszaak aangespannen (of ermee gedreigd). Er was in elk…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Nieuwe stoker" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    Welkom JP. 
    Ik vind de suikerwash ook altijd stinken als hij aan het vergisten is, de melasse vind ik wel heerlijk ruiken.
    Wat ga je precies voor wodka maken? 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Nieuwe stoker" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @moonshiner79 er zijn meerdere mogelijke manieren van werken. Er zijn ook meerdere jenever smaken.  Je kunt een beslag /stookwijn  maken en deze 3 x destileren. Bessen en kruiden in korf bij 3e of 4e run  . Ook kun je een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "14,9% evenementen alcohol aangeboden" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @dirtbag als je rijsthulzen of stro erdoor gebruikt zeef je het gemakkelijk uit . Of gewoon ouderwets een strofilter maken en daardoor filteren .  Fluitje van een cent. . Maar zowiezo werkt het beter als je mais korrels even laat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @dirtbag ik gist op het meel/Graan. Waarneer het uitgegist is, is het meeste al naar de bodem gezakt. Ik hevel het dan af naar een emmer of ketel. Dan blijft het meel en of Graan achter in de gistton. Mijn…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @dirtbag maïs meel, tarwemeel, welke meel dan ook, ik filter dat niet meer maar vergist op het graan/meel. Is niet te doen.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "Myrobalan (kerspruim , ook vaak aangezien voor maribellen ) vroeg dit jaar." – 3 jaren, 11 maanden geleden

    Ik heb net afgelopen week 4,5 kg mirabellen geplukt. Niet echt genoeg voor een mooie stook, maar er komt nog meer aan. Voor de gele was ik te laat, die waren meestal al gevallen. Voor de rode was ik wat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @jedimol moutwijn is  laag alcohol .  Graanalcohol is gestookt hoog alcohol. ..
     

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Cuts bij het stoken van kruiden." – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @zoef alquitara voor die tweede stook is een optie. Voor de kruiden zou ik de derde stook pas toevoegen, en dan sws in de alquitara.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Myrobalan (kerspruim , ook vaak aangezien voor maribellen ) vroeg dit jaar." – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @theresa dat begrijp ik. Maar voor een leek wilde ik even zeggen dat ik het een mooie boom vind. Een grote sap centrifuge, mooi!

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Cuts bij het stoken van kruiden." – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens