-
Murmillo vind forumbericht "Valappelen" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@zoef ben enorm benieuwd zoef.
-
Murmillo vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@kees22 veelal bournons rn Amerikaanse whiskey ’s worden op graan vergist hierbij wordt ook nooit. Hoger dan 72-74 gr verwarmd of ingekookt dit om inderdaad enzymen werking te behouden . Bij De lichtere whiskey’s word vaak ook gefilterd en temperatuur… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Rum uit de vensterbank?*%?!" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Briljant dit! Ik ga direct die zaadjes bestellen en mijn vrouw lief aankijken, die is van het tuinieren, dus die weet vast wel een mooi plekje voor die stengels!
-
Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Kees22 antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik las toevallig vandaag half en half een artikel over maischen voor bier en voor whisky. Voor whisky/whiskey is het zaak om tijdens de vergisting nog enzymen actief te hebben. Ikzelf vergist graag op het graan en destilleer zelfs op… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Rum uit de vensterbank?*%?!" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert thanks! Ik ga morgenochtend aan de slag, ben erg benieuwd!
-
Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan vollere smaak waardoor ook mooier de smaken in elkaar vallen.
Zachtheid bereik je ook door gebruikte graan soort. Denk aan tarwe. . daarnaast ook meerdere keren overhalen. Voor jenever is 3 x overhalen zeker aan te bevelen. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@haak een langere gisting geeft zeker kans tot meer estervorming en maar laat het niet onbeheerd zijn gang gaan omdat het ook om kan slaan .
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert en wat is dan het effect van het op graan laten gisten voor de smaak? Wordt de smaak dan anders? Zachter of zo? Voor de jenever wil ik de zachts mogelijke alcohol hebben 🙂 ..
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan ja kan ook met gerst. Wanneer je op graan vergist kunnen meerdere stoffen ” oplossen ” vrijkomen , komen er meer foezels , vezels , etherische oliën, zuren e.d. vrij . Ook door de dan gevormde alcohol zijn er… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert dat vergisten op het graan, wat is daar het voordeel van? En kan dat met granen en een kwart gerst ook?
-
Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@haak als je zuip alcohol wil voor feestjes waarbij kwaliteit net genoeg is om niet over je nek te gaan gist je suiker zonder te onverteren met turbo gist pf alcotec in een week En dat stook je in 1… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
- Meer laden