Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Valappelen" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @zoef ben enorm benieuwd zoef.

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @kees22 veelal bournons rn Amerikaanse whiskey ’s worden op graan vergist hierbij wordt ook nooit. Hoger dan 72-74 gr verwarmd of ingekookt dit om inderdaad enzymen werking te behouden . Bij De lichtere whiskey’s word vaak ook gefilterd en temperatuur…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rum uit de vensterbank?*%?!" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    Briljant dit! Ik ga direct die zaadjes bestellen en mijn vrouw lief aankijken, die is van het tuinieren, dus die weet vast wel een mooi plekje voor die stengels!

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Kees22

    Kees22 antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    Ik las toevallig vandaag half en half een artikel over maischen voor bier en voor whisky. Voor whisky/whiskey is het zaak om tijdens de vergisting nog enzymen actief te hebben. Ikzelf vergist graag op het graan en destilleer zelfs op…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Rum uit de vensterbank?*%?!" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @robbert thanks! Ik ga morgenochtend aan de slag, ben erg benieuwd!

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @stephan vollere smaak waardoor ook mooier de smaken in elkaar vallen.
    Zachtheid bereik je ook door gebruikte graan soort. Denk aan tarwe. . daarnaast ook meerdere keren overhalen.  Voor jenever is 3 x overhalen zeker aan te bevelen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @haak een langere gisting geeft zeker kans tot meer estervorming en maar laat het niet onbeheerd zijn gang gaan omdat het ook om kan slaan .
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @robbert en wat is dan het effect van het op graan laten gisten voor de smaak? Wordt de smaak dan anders? Zachter of zo? Voor de jenever wil ik de zachts mogelijke alcohol hebben 🙂 ..

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @stephan ja kan ook met gerst. Wanneer je op graan vergist kunnen meerdere stoffen ” oplossen ” vrijkomen ,  komen er meer foezels ,  vezels , etherische oliën, zuren e.d. vrij  . Ook door de dan gevormde alcohol zijn er…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @robbert dat vergisten op het graan, wat is daar het voordeel van? En kan dat met granen en een kwart gerst ook?

  • Profielfoto van Murmillo

    Murmillo vind forumbericht "Hollandsche CCVM ketel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @haak als je zuip alcohol wil voor feestjes waarbij kwaliteit net genoeg is om niet over je nek te gaan gist je suiker zonder te onverteren met turbo gist pf alcotec in een week En dat stook je in 1…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens