-
Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan je gebruikt 3,2 – 3,8 liter water per kilo . + Gemid volume van mout/ graan per kilo . Gistton vul je tot 4/5 . 32 liter ton gaat dus ongeveer 25,5 liter beslag in . Dus ongeveer 6… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@haak om gist was schoon werkruimte en voeding te geven. Wanneer je op papier of doek iets bijgiet krijg je minder beroering van het beslag.
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert thanks! En hoeveel moet ik totaal gebruiken voor een vergistingvat van 32 liter? Ik zag dat ik ook nog wat andere granen had, dus wellicht kan ik er twee vaten van maken. Één met alleen gerst en gerstemout, en… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan de beste verhouding is ook weer afhangkelijk van een aantal dingen ;: Beoogde type drank . Beoogde smaak palet. Zijn hier belangrijkste in . Dan krijg je kwaliteit van de mout. En granen . En diastatisch vermogen . En… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik heb nog aardig wat mout liggen, en een paar kilo gerst. Wat is dan de beste verhouding?
-
Stephan vind forumbericht "maisch-schema's" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan mout schema hangt af van type graan . En niet alleen haver ,gerst , tarwe , rogge ,spelt maar ook verhouding hoeveelheid tussen mout en granen. Het diastatisch vermogen van de mout maakt verxchil en ook gebruik je 2… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "maisch-schema's" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik ga ook weer eens een poging doen tot maischen. Ik heb nog mout en gerst liggen waar ik jenever van wil stoken. En een deel neutraal. Het is dus gerst en mout, en ik dacht aan drie stappen. 30… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "calvados probeersel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "calvados probeersel" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@alchemist thanks. Moeten de snippers en de walnoten er dan ook twee jaar in blijven met rijpen?
-
Stephan vind forumbericht "calvados probeersel" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan vind forumbericht "Calvados vragen" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "calvados probeersel" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Ik heb mijn appels ook eindelijk fijn gestookt.
Op hoeveel procent ABV moet het in het vaatje of de snippers en walnootdoppen erin? 60% of zo? -
Stephan antwoordde op het onderwerp "Calvados vragen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@figaro nou, ik keek net even op die link, en het kost nu al €49 😵… Dat is een flinke prijsstijging in anderhalf jaar.
- Meer laden