-
Murmillo vind forumbericht "Fermentatie vat te vol" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert vind forumbericht "hai" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "hai" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@pastoelio een sg meter hoort thuis in de basis spullen die je nodig hebt
Er zijn diverse gisten beter dan die hobby turbo gisten die ook makkelijker en soms ook meerdere ketens kunnen verwerken. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appels vergisten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@concha als het goed is komt de co2 er wel door heen. Nee roeren is niet verstandig. Wat ik ook wel doe met een pulp vergisting wanneer er kans is op koek vorming is een kunstof buis rechtop erin zetten… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Is het nodig?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@slukske ja zeker moet je een 2e overhaal doen.
In het deel boven de 90 % zitten nofg steeds deeltjes die bij enkele ppm zelf smaak invloed hebben .
Meestal verdunt men tot onder de 50 % . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appels vergisten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@harrymuyres ik weet niet waar sprookje vandaan komt dat een waterslot zou aangeven wanneer iets gist of gisting voorbij is . Een waterslot is een stankafsluiter ! GEEN indicator hoe gisting verloopt . Het gebubbel is bijkomstigheid. Gas ( Co2… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "hai" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@pastoelio wat was het eind sg ? Als je uitgaat van geborrel in waterslot ga je zeker de mist in ! Een waterslot is GEEN indicatie betreft verloop van vergisting. Het is niet meer dan een stankafsluiter en houd wat… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Aalbessen stoken" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@concha aalbessen zijn niet de moeite waard om te vergisten en te stoken . Je houd weinig over en weinig aan smaak. . Maseraat maken in alcohol kan nog iets opleveren. Fruit vergisten gebruik je een lager ph . 5,6… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@pepijn Ik gebruik meestal 2kg rietsuiker en 5KG (geen liters) melasse met 28 liter water.Eerst de melasse er in, een dag of twee laten gisten, en dan vier keer om de twee dagen een halve kilo rietsuiker erbij. Dan hou… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@pepijn We hebben wat probleempjes met tienduizenden spam accounts die maandelijks op het forum worden aangemaakt. Door de maatregelen die we daar tegen genomen hebben blijft er af en toe een account in de blokkade hangen wat geen spamaccount is.Ik… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Fermentatie vat te vol" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@alchemist in het kader staat spirit of nitre dat is salpeter . . Ik raad beginners of gewoon lezers van forum aan om daar ook niet op eigen houtje mee bezig te gaan. Vraag altijd hierbij hulp of aanwijzing van… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
( salpeterzuur en tanine worden o.a. ook gebruikt voor snel verouderen, ik raad het de beginner niet aan )
-
Murmillo vind forumbericht "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Sorry Zwavelzuur is fout het is salpeterzuur
Maar deze zuren even als, aluin , calsium , bentoniet phosforzuur , zijn trouwens standaard stofjes in de kast bij oude stokers . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@alchemist is in principe een alternatieve opbouw van rectivier.
Reactivatie kan als kolom , honing raad , hogedruk ketel , enz . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@alchemist white dog strippen door lime steen / kalk , zwavelzuur en verpulverde aluim steen Erdoor roeren hierna filteren .
3 barrel still is ketel met ” thumper” en rectifier. - Meer laden