-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@pepijn duur vergeleken met bijvoorbeeld jou vavor en soortgelijke ketels die in principe het zelfde kunnen als de t500.
Een mash mag inderdaad nooit boven de 95 graden komen . Anders gaan alle smaken kapot . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Benadering Monongahela Whiskey (recept 1867)" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@alchemist de alcohol die ze bedoelen in deze recepten is een “white dog ” . Dus een nog blank mout destilaat.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appels vergisten" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Gimmidelde maar afhankelijk van soort en rijpheid kun je 150 gr suiker per kilo appels aanhouden . Naast suikers bevatten appels nog aantal andere stoffen in appels zoals zetmeel en andere koolhydraten die ook deels vergisten . Wanneer je een… Meer lezen»
-
Murmillo vind forumbericht "Appels vergisten" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Appels vergisten" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Een paar Alquitara vraagjes" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Een paar Alquitara vraagjes" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Fermentatie vat te vol" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@bazz je tovert een Smile op mijn gezicht. Dit hebben we allemaal wel gehad in verschillende vormen. Succes met schoonmaken.
-
Murmillo vind forumbericht "Fermentatie vat te vol" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Welkom rumolist/pepijn.
-
Murmillo vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Murmillo vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@rumolist welkom op dit forum. De goedkope vavor is een prima keteltje. Enige is de klemmen zijn wat licht uitgevoerd. Het is een veelzijdige apparaatje voor leuk prijsje. Je kunt er eerst prima mee toe het is handzaam en goed… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "Een paar Alquitara vraagjes" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 11 maanden geleden
Hoi Pepijn,
Welkom op het forum!
Alle begin is lastig. Wat ging er mis bij het maken van de rumwash? -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een paar Alquitara vraagjes" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan hangt ervanaf of je alleen uit melasse stookt of ook rauwe vezels nog in ketel meestookt .
Meestal is met rum halvering .
Maar beste kun je altijd uitgaan dat van beslag naar opvangdeel 1/3 is .
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Een paar Alquitara vraagjes" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert geldt dat ook voor rum? Die 3:1 verhouding?
-
Stephan vind forumbericht "Een paar Alquitara vraagjes" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een paar Alquitara vraagjes" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@odevie alquitara kun je goed gebruiken voor whiskey.
Hou wel rekening met inhoud.
Bij whiskey is beging naar eind volume 3:1 -
Murmillo vind forumbericht "snuisterige Jurançon plantjes" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
- Meer laden