Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Alchemist

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Alchemist

@alchemist

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 6
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost beiden zijn kolommen.  Er ontbreekt een echte koeler.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost die kolom hoort op de kolf te staan een de slang aansluiting zou koelwater door moeten stromen. Hier achter hoort een koeler..
    Ik zie niet duidelijk wat op foto als kolom word gebruikt  .. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Hoe correct gebruiken?" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost kolom  die gebruikt wordt als koeler . Fout aangesloten
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Foto is maar een deel zichtbaar. 
    Het lijkt een condensor waarbij het koelwater door het spiraal gaat . En niet zoals bij een liebig waarbij de buiten mantel de koel water doorlaat is.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @grensjager2 Een goede drank maken neemt inderdaad aandacht en tijd. En daarnaast een goed basis product en motivatie om ook een goede drank te maken . Als je snel iets op tafel wil zetten en kwaliteit is ondergeschikt aan kwantiteit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "rum mash zakte In" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @peet ik kan van afstand niet goed zien wat er nog mis is . Beetje vreemd. 
    Inderdaad voeg wat suiker toe. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    wederom een op bezoek bij .  ” Een gegemberde dag ”  Vorig jaar werd door mede forumlid grensjager2 mij gevraagd of ik hem een beetje op weg wilde helpen met het bouwen van een stookketel en beginselen van het thuis…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eigen maaksel en vervolg projectje" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @Diederick het is jammer dat de Amerikaanse beschrijving en gebruik van thumper zo beperkt is .  En dat terwijl de secondaire en troisième vaten juist zoveel meer kunnen maar ook afhankelijk van inrichting van het vat. Het gebruik kan als…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Volledige installatie te koop met distillatiekolom 8 secties" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Volledige installatie te koop met distillatiekolom 8 secties" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Hoi,heb je foto’s van een aantal onderdelen?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @rumo die molens im Schiedam draaien ook voor de beste en meest natuurlijke jonge jenever fabrikant . Daarnaast ook de meest authentieke jenever .  ketel 1  .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @rumo  ah het was meer de geur van licht schimmelend volkoren brood .  Als het goed is krijg je volle warme bourbon met wat zoet en zuur suggestie in smaak. Mais is soms wat lastiger in kiemen.  De popcorn Mais…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "klaren voor distilleren?" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "klaren voor distilleren?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @diederrick ajs de drank uitgegist is ligt er een grauw laagje opbodem van ton . Als je alles overhevelt met achterlaten van dat grauwe laagje ( dode gist) dan kun je het gewoon afstoken.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "klaren voor distilleren?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @diederrick als het suiker gehalte laag genoeg is zodat de suikers niet karameliseren in ketel kun je met een goede ketel zeker troebele ” Stookwijnen” destilleren. 
    Sg 1010 of lager mag geen probleem zijn .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste keer fruit vergisten" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @martin74  je moet niet uitgaan van die bubbels in waterslot  .  Dat is niet een goede indicatie. . Als er voldoende co2 in ton is gaat een vlam uit als je die aan oppervlakte houd    dan is er gewoon…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "rum mash zakte In" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @peet er is dus waarschijnlijk iets in basis fout gegaan waardoor gisting niet volledig verloopt . Ik zou zeggen, Als je een schoon vat hebt staan  . Deze goed spoelen  alles overhevelen daarin met achter laten van de onderste grauwe…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Murmillo Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 dag geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 5 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

  • Gratis Prestige Essence proeven! Probeer eens iets nieuws

    Door Stookforum 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens