-
Stephan vind forumbericht "Welkom op Stookforum!" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@albert1969 heb je het SG gemeten ? Met een sg boven 1100 loop je hoge kans op vroegtijdig stoppen van vergistingen . Daarnaast snelle vergisting is leuk voor gehaaste mensen maar is funest voor estervorming. Hoge temperatuur gisten is ook… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@odevie op 1012 zou ik inderdaad niet langer wachten . Kans op omslaan naar acetaten komt dichter en dichter bij.
-
Stephan vind forumbericht "Zo simpel is vodka beslag ." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
@haak och ik ben rustig hoor. . Misschien is het tijd dat mensen eens wakker worden en inzien dat een waterslot alleen een stankafsluitertje is en zorgt dat r geen rommel in valt als je een werkelijke indicatie van gisting… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "Dit is balen…." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Stephan vind forumbericht "Dit is balen…." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
@haak jesse klaver moet maar niet meekijken dat ding meet ook fijnstof .🤫
Maar het werkt !
Nooit geen misverstanden zoals bij de waterslot staarders .
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Dit is balen…." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Beterschap.
Mijn moeder had het ook er paar weken geleden. Maar die had haar smaak gelukkig met een week of twee weer terug. -
Stephan antwoordde op het onderwerp "Elektrische kookplaat" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@kapisjon ik heb een 10 liter alambiek en sinds kort een 2,5 liter Alquitera die ik op de keramische kookplaat gebruik.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
Vodka beslag.
IMG_20220806_193019683.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden
1 week later. .
Gisting vollop.
IMG_20220806_1940193572.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Volgende whisky stookwijn maken" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@kimikuklinsky zuurte graad en vegetatie resten maakt verschil.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Volgende whisky stookwijn maken" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@kimikuklinsky zo vers mogelijk en meer ppm in jou mout . 50-55 ppm. Beste is gewoon zelf mout maken en roken en meteen na schroten beslag maken . rook mout + deel zuurmout gebruiken . Maischen 45 , 52-55 ,… Meer lezen»
-
Stephan vind forumbericht "Zomer 20.22" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Stephan vind forumbericht "Hoi" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden
T500 is van laagwaardig rvs 304 . Niet de 316 of koper. Dan is inderdaad beter om met schoonmaak azijn te ontkalken. 35% Zoutzuur kan 304 aantasten.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@josbos zuurbestendigheid hangt af van edelheid van het metaal.
Je spoelt met zoutzuur en je ziet na korte tijd dat het koper weer blank is .dan spoelen..
Gebruik pbm . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden
@josbos 10 % werkt maar 35 % is wat ik gebruik in dergelijke gevallen.
- Meer laden