Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Alchemist

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Alchemist

@alchemist

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 6
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @josbos gewoon zoutzuur.  En dan spoelen met loog. En daarna met helder water.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rumolist ach er is veel geschreeuw en er zijn veel onzin en spookverhalen op forums en internet over dunder. Geblaat over stinkende muck en dunderpits en de een nog rottender dan de ander. En bewering dat er een goed product…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @pikketanus het is niet mijn trukje .elke stoker met een beetje oude kennis gebruikt dit wel in bepaalde gevallen om of hoger ofwat lager extra ” reflux ” / koeling te krijgen.  Oude potstill stokers gebruiken het ook door op…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rumolist 5 uur en slechts 1 liter is zeer traag. . bruin uitgeslagen drank die overkomt is zowiezo fout. . stook je op koper kan het wellicht te zuur zijn. Ja als een beslag is uitgegist is het het beste…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Dompel koeler op ebay.de of .it 
    Je kunt ook kijken voor een warmte wisselaar bij de schroot handel voor paar euro en een ventilator van de action ervoor zetten .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol uit een mislukt bierbrouwsel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Je hoeft niet elke keer zuur te gebruiken om schoon te maken . Gewoon vaatwasmachine reiniger en heet water. .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol uit een mislukt bierbrouwsel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @jac gentiaan , hop en gember zijn zeer lastig wegte krijgen . Natrium hydroxide door roeren en daarna ph altijd terug brengen naar waarde 7 of lager. . Daarna met meeste kolom ketels wel zuiver te krijgen. Kan met t500…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Hoi" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Hoi Rini, 
    Welkom op het forum. 
    Ik heb de 2,5l Alquitera vorige week binnen gekregen, en ben helemaal idolaat van dat ding na een paar keer stoken😁. Dus heel veel stookplezier! 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Hoi" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @psycat ja zowel onder als boven. 
    Dan hou je ook makkelijk zelfde niveau . En werkt bet als 1 vat .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rvs werktafel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Heb ik inderdaad wel even naar gekeken ja, maar is niet te doen helaas. 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Rvs werktafel" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @psycat beide vaten verbinden met boven en onder een buis . In ene vat instomen en andere uitstromen.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Elektrische kookplaat" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Ik heb de eerste periode ook altijd op een kookplaatje gestookt. Ging perfect. Gas hebben we niet, en gasflesjes zijn hier véél te duur.  Toen we de keuken gerenoveerd hebben, heb ik de keramische kookplaat beneden gezet, dat werkt nóg…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rvs werktafel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Shit, die krijg ik nooit in de auto mee naar Tsjechië 🙄🤔… 
    Jammer, want had ideaal geweest voor in mijn stookhok! 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom op het forum Rudy.
    Wat wil je gaan stoken? Rum, likeurtjes of iets 😃? 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Hoi Albert, welkom op het forum.
    Recepten zijn altijd welkom, iedereen maakt het anders, en nieuwe inzichten zijn altijd zeer welkom!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @strauss ik heb in eerste instantie de aardappelen in een pan gezet met water zodat de aardappels ongeveer 5 cm onder water staan. Nadat de aardappelen kapot gekookt waren had ik 40 liter substantie lijkende op ” appelmoes ” na…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aangenaam!" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom Ed . Veel plezier op dit leerzame forum .
    @alchemist dank voor compliment !
     

  • Meer laden
Profielfoto Murmillo Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 12 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens