Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Alchemist

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Alchemist

@alchemist

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 6
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @stephan dat is hetzelfde

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @robbert is diammonium fosfaat hetzelfde als Di-ammonium hydrogen phosphate ? 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Welke gistvoeding voor graanmash?" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @stephan dap os diamoniumfosfaat. 
    Een mineralen sup kun je gewoon de pil van het Kruidvat voor gebruiken . Gaat om koper , mangaan, ijzer e.d.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @robbert thanx. Die 53 graden stap heb ik wel gedaan ja. Welke mineralen suplimenten zou ik moeten hebben dan?en de DAP, is dat dit https://www.laboratoriumdiscounter.nl/en/di-ammonium-hydrogen-phosphate-98-extra-pure.html  ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @stephan wanneer je bij maischen ook de 52-55 graden gebruikt worden eiwitten afgebroken tot aminozuren en isi principe  voldoende voeding aanwezig voor gist. 
    Een beetje dap en mineralen supliment extra kan geen kwaad .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan posted a new topic "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Ik ben nu flink met granen en mouten aan het proberen, en vroeg me af wat voor gistvoeding ik bij een graanmash kan gebruiken. Gistvoeding die gewoon in de (stook)winkel te koop is.  Voor andere mashes gebruik ik vaak die…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rumo dat er maar1 bubbel per minuut uit waterslot komt zegt niets. Ik begrijp nog steeds niet dat dat waterslotje  aangedragen wordt of aangeleerd wordt als gistings verloop indicator. Dat gebubbel is bijzaak . 
     
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Aangenaam!" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom op het forum.
    Wat voor ketel heb je zelf gebouwd? 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Aangenaam!" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wie kan/wil mij helpen opstarten" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @willemj  ik bel jou volgende week even . . Ik heb jou nr genoteerd .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @gleneddy ga nooit uit van het waterslot betreft vooruitgang gisting.  Waterslot is net als de zwanenhals onder de gootsteen in jou keuken kastje niets anders dan een stankafsluiter en houd wat invallend rommel en insecten buiten   . GEEN INDICATOR ! …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Wie kent deze nog … :)" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Nieuwe stoker" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @moonshiner79 het kan inderdaad een uit mout gegist ongedestileerde moutwijn zijn .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Wie kent deze nog … :)" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Volgens mij is dat niet meer te koop. Er staat me iets bij dat Dennis Bergkamp nogal boos was omdat hij vond dat zijn naam misbruikt werd. En heeft hij een rechtszaak aangespannen (of ermee gedreigd). Er was in elk…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Nieuwe stoker" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom JP. 
    Ik vind de suikerwash ook altijd stinken als hij aan het vergisten is, de melasse vind ik wel heerlijk ruiken.
    Wat ga je precies voor wodka maken? 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Nieuwe stoker" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @moonshiner79 er zijn meerdere mogelijke manieren van werken. Er zijn ook meerdere jenever smaken.  Je kunt een beslag /stookwijn  maken en deze 3 x destileren. Bessen en kruiden in korf bij 3e of 4e run  . Ook kun je een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "14,9% evenementen alcohol aangeboden" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto Murmillo Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 16 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens