Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Alchemist

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Alchemist

@alchemist

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 6
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Studieboeken?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @stookje dat iseen leuk boek .
    Ik heb deze al liggen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Studieboeken?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @sjanzie jaar of wat geleden heb ik zelf omdat bij een destileerderij alles digitaal werd de oude manuals , instructie boeken  en vademecums mee mogen nemen . Meeste zijn in Frans ,duits en enkele in engels . Originele boeken uit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Studieboeken?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @sjanzie de meest uitgebreide manuals en instructie boeken zijn franse en  Duits. Daar zit ook de meeste know how van oudsher.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vergisting" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @peter-hermple zet nooit een vat op de grond maar op een verhoging.  De kou trekt op . Ik een metsel kuip met warm water en daar een Aquarium verwarmer in of een warmte mat die voor teraria worden gebruikt er…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @kees22 Er was een andere stoker die vroeg mij erom.  Die had ook zo een ding  in frankrijk in het groot gezien  Hij wil er ook mee gaan werken en vroeg mij ook een soort tekening. . toen schoot jij…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Studieboeken?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    Er zijn meer dranken dan alleen whiskey ‘s.  
    Branntweine und likore  van H. Wustenfeld. . Is een prof naslagwerk. staat alle basis in beschreven. . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Bubbleplates 2" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle zout reinigt inderdaad maar het loogt uit. . kan zorgen voor lekkage. . je moet altijd na zuren omdat je anders ook een zout smaak aan je drank krijgt. .
    Voor reinigen kun je beter zwavelwiek gebruiken of sulfiet. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle dat is inderdaad een optie om te gebruiken. .. Oo foto’s zoals ik eerder ook opperde lijkt het dat je flooding hebt.   Je kolom loopt vol . Je zal rustiger moeten stoken  of in koeling moeten zorgen dat je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle dat is inderdaad een optie om te gebruiken. .. Oo foto’s zoals ik eerder ook opperde lijkt het dat je flooding hebt.   Je kolom loopt vol . Je zal rustiger moeten stoken  of in koeling moeten zorgen dat je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @rumo een goede flow heet dat . In jou systeem dus goede verhoudingen. equilibrium

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle nee absoluut niet.  Zowiezo zal ik nooit turbogist advieseren. . Ik advieseer altijd een oud receptuur waarbij je nooit fout kunt gaan.  STOOKWIJN SUIKER . 2 kilo suiker los je op in 1 liter water van 80 gr waarin…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Redneck gasbrander." – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle probeer ook in stooknat temperatuur altijd onder de 95 graden te houden . 
    Rond 86 – 88 is mooi als dat lukt met een brug temp van rond 81 voor een  alcohol stook .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle 8 kilo zou ik nooit in een recept voor 25 liter aangeven . 5,5 tot max 6 kilo. 
    8 kilo met turbo is vragen om extra werk en bijsmaakjes correcties

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @kees22 gelukt met de latoenkoper. Een honingraat rectificatie filter te maken

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen stoken op de manier Pays Fort France" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @harryd1969 kneuzen en dan even in pan aankoken.  Pitten komen dan boven drijven en afscheppen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen stoken op de manier Pays Fort France" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @harryd1969 het is beter om vooraf de pitten te verwijderen .en daarna te vergist. . 
    Stoken met de pulp. . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle minder suiker inderdaad betere vergisting . Men denkt vaak dat met bepaalde gisten uit suiker meer winst is te halen . Enige verschil is dat bepaalde gisten onder “hoge druk” langer blijft doorwerken. Maar betekent ook dat ze hun…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bubbleplates 2" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle ja dat is op foto te zien dat alle platen bubbelen maar zo  het lijkt is boven in net zoveel vloeistof als onderin.  Bovenin hoort wel vloeistof zichtbaar maar een kleinere hoeveelheid.  . Jou suiker stookwijn bestaat dat uit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Redneck gasbrander." – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle lijkt op veel vloeistof in kolom. .
    Flow misschien niet geheel goed ! 
    ( Zo lijkt het althans op foto . )

  • Meer laden
Profielfoto Murmillo Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens