-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle je bedoelt gist van Stookwinkel ?
Fruit gist ?? Als het maar geen turbo of alcotec is zal het vast lukken iets fatsoenlijks te maken. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ambachtelijk stoken met hart voor de natuur" – 4 jaren, 1 maand geleden
@koekiemonster in de grote destilleerderijen gebruikt men meestal stoompijpen voor verwarming. Wanneer een goede vlam verdeling of goede passende branden kun je prima dosseren. .met lage minimale temperaturen kun je stoken maar je kunt daarbij stoffen ( hogere foezels )missen… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle ik bedoelde ik denk dat iedereen in het begin wel appelmoes heeft vergist.
Is prima te doen met een cidergist . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitsap vergisten" – 4 jaren, 1 maand geleden
@martin74 het gsngt af van het eigen suiker gehalte van de sap of er suiker bij moet en hoeveel.
Hou wel rekening dat des te meer suiker erbij komt des te zwakker de eigen smaak van het fruit. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans Zo te lezen kun je het best kiezen voor een potstill .
Ook Calvados wordt gedestilleerd op een charantaise . Ook daarvoor zou je met iets meer bewerkelijkheid de potstill kunnen gebruiken om de juiste methode te benaderen. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans wat wil je naast brandy meer maken aan drankjes . ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kokos schaafsel" – 4 jaren, 1 maand geleden
@rummy-dummy gaat alleen over koud Macereren en ontbreekt ook tijd van maceren en daarnaast is het meceraat voor gebruik als Maceraat likeur of is het voor herdestilleren
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kokos schaafsel" – 4 jaren, 1 maand geleden
@rummy-dummy temperatuur van 55 graden en paar maal opnieuw door laten stromen . Ook warm macereren is 55 a 57 gr . Tijd hangt af van product. 2 uur tot sommige 12 uur . in warm Macereren komen meer andere… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum kleuren" – 4 jaren, 1 maand geleden
@albert1969 ja je kunt bij veel toko’s. ( Aziatische winkels) diverse kleurstoffen kopen alle kleuren van regenboog. .
(Persoonlijk zou een bianco rum goed van smaak niet kleuren met die E nummers )
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum kleuren" – 4 jaren, 1 maand geleden
@albert1969 natuurlijke kleuring krijg je door , coffie bonen , cacao , kaneel , caramel. wilgenbast .
Zwaar geroosterde koffieboon of cacao boon geven snel kleur .
Of je kunt de flesjes kleurstof gebruiken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans een leuke potstill erbij en dan wat vaardigheid lukt het zeker een een brandy te maken. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans voor echte cognac moet je een wijn maken uit uitsluitend van de negen druiven rassen die daarvoor erkend zijn . Uit het hoofd weet is ze niet allemaal maar de meest gebruikte zijn De ugni blanc ,Jurançon , semillon… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
@lambik wanneer je een goed basis beslag hebt en goede producten met goed verlopen vergisting kun je in eerste overhaal ‘ met weghalen voorloop en stoppen op einde hart en niet te lang doorstoken ( in regel stoppen boven 52… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eiken vaatje('s)" – 4 jaren, 1 maand geleden
https://www.brouwmaatje.nl/ heeft ook vaatjes oo voorraad
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle wie niet dan ? . Beginners gein .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
@lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
@lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "wat ging er mis ?" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans in jou beslag maken is wat fout gegaan waarschijnlijk waardoor je een relatief lage opbrengsr hebt . Je moet het inderdaad nog een 2e keer stoken. De grainfather is leuk voor wat brouwen en een beetje leuk knutselen met… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Likeur recept vraag" – 4 jaren, 1 maand geleden
Je kunt een destilaat maken van beiden maar ook een Maceraat.
Met een goede basis alcohol is de hoge 93% niet nodig . - Meer laden