-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rummy-dummy de kans is zeer klein dat het vanuit de tape komt. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rummy-dummy het is inderdaad lastig om sg te bepalen met een dobber of een gewone refractometer maar er zijn diverse viscositeit meters waarmee het wel kan en om te rekenen is . Ook de pal plato meter kum je gebruiken…. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Bij vergisting kun je met melkzuren bacteriën werken . Maar zoals ik eerder al opmerkte het onnozele gedoe met rare bacteriën en schimmel vorming domme stinkende dunderpits is gewoon achterhaalde onzin. . Het is al sinds minden vorige eeuw dat… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Het lijkt zo op een mineralen of een zuren probleem te zijn geweest. Wat was het PH ?? En wat was de zuurtegraad voor de destilatie ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@berik let op er zijn heel veel spookverhalen en onzin verhalen over dunder. Karbonades en afvalresten om een dunder te maken . Forum onzin Dunder is de restanten die overblijven na het destilatie in de ketel deze worden hergebruikt in… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@keije bij een goed werkende ketel zou je met een gewone standaard 2x overhalen een goed resultaat moeten hebben . Destilatie zelf moet voldoende zijn . Wanneer je moet na corrigeren met actief kool is er wat mis door slechte… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@stookforum dat had ik zelf wel verwacht. De verhouding zoetstof is erg hoog. Waarschijnlijk wat op de Amerikaanse markt aangepast. Daar houden ze van zoet.
Maar verder vond ik het een prima tonic. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Er is zowiezo iets fout . Normaal zou ook bij de 2e overhaal het resultaat al helder moeten zijn en filteren overbodig. . Het is moeilijk te zeggen op afstand wat er fout is. Ook omdat we niet weten wat… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Koelwatertemparatuur" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@concha ik gebruik bij een overhaal van 50 liter 2 tonnen van 60 liter waardoor ik gewoon rondpomp . Met beetje koelvloeistof in het water kan ik het laten staan en meerdere keren gebruiken. . bij 30 liter is 1… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Seison gist of kveik zijn merken dus dat op zich zegt niets . Het gaat niet om merk maar om gist strain . Saccharomyces cerrevisea is o.a. een van de strains die ook furelinezuur om kan zetten. Maar je hebt… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sacrificial run na reinigen ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@stookje goed reinigen met wasmachine reinigings middel. ( Dus niet vaatwas middel)
Hierna gewoon naspoelen met schoon water . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@stookforum ik heb paar weken tonic gedronken . ( En soms ook de tonic verdunt met gin of taquila anders was de tonic zo sterk 😂😂) Ik had nog iets in mail wisseling maar kon dat niet terug vinden …. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Ik kan niet meer op forum vinden. Dit vond ik van de mailtjes . That’s brilliant thanks Jan. I’m glad Robbert enjoyed it. Do you mind asking the following; Now he knows what it’s like, would he… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Ik kan niet meer op forum vinden. Wel wat ik toen aan still spirit heb gestuurd. Dat was als volgt. I dissolved the bags in a 1 liter measuring cup and put them in the keg. Supplemented to 19 liters…. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@murmillo folder voor als je wil bier brouwen . Dan prima.
Carlson heeft ook de redstar en andere distillers gisten .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@murmillo ????? Wat bedoel je ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@nolletje je moet zoeken op LD carlson yeast
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist alcohol tollerantie. Temperatuur toelerantie , ph tolerantie
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist usw 6 en c79 zijn bijna gelijk aan redstar dady maar beide minder tolerant . De 5 kilo verpakkinh is via groothandel wel goed verkrijgbaar
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@ndre proost !
- Meer laden