Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Alchemist

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Alchemist

@alchemist

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 6
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum, me even voorstellen is dan wel zo netjes. ;-)" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @nevermind nier naar Rumo luisteren hoor 😉.
     
    Nog maar twee berichten plaatsen (mogen ook reacties zijn, hoeven geen nieuwe topics te zijn) en je kan afbeeldingen plaatsen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Hoi, ik stel me dan ook maar even voor." – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @st3v3nsz lage temperatuur is zeker mede oorzaak c70 houd van warmte en zet een gist ketel nooi op een koude vloer 
    Ja er mag wel wat meer gist in 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoi, ik stel me dan ook maar even voor." – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alien_alcymist ala je zegt 25 j ervaring te hebben met Destileren en met een scheikunde doosje spelen zou je ook wel iets over omgaan met giftige stoffen en veiligheid moeten weten .  Ik lees dit topic nu mee maar ik…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @murmillo je gebruikt gemiddelde 3,1 – 3,5 liter per kilo . .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79  in geval van noodzaak dat je moet klaren dan klaren na vergisting .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alchemist mais heeft inderdaad laag diastatisch vermogen  maar Bij kiemen zelf wordt al deel van zetmeel omgezet in suikers  hierbij is enzymwerking en inderdaad veranderd de eiwit samenstelling.  Daarnaast bevat mais  ( hoewel laag )ook een enzym dat cellulose afbreekt. …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Ook maar even voorstellen" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alchemist  het probleem is dat de beginner  met mais altijd het plakkerige starch   ,dicht slibben  een ” gedoe ” vinden terwijl dat helemaal niet hoeft . Wanneer je ook het mais laat spruiten krijg je enzym in de mais even…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "De evolutie van het Stookforum" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @mccorner ga ik eens naar kijken.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "De evolutie van het Stookforum" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 nee. Is meer dat de vaste stoffen niet zo zeer met wand en bodem on kontackt komen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 aanbranden heeft altijd invloed op smaak . Kan zijn van een licht caramel achtig tot muffe bijsmaak of echt ook de smaak van aan Branden.   Probeer eens met kookzak te werken .   (Verbaast mij trouwens niet dat de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Mountain Dew" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Jaren terug kreeg diverse boeken en recepten in handen . Onder andere Amerikaanse recepten zoals  Cuffs and buttons / southern comfort en ook aantal bourbon recepten. . En Ook  “mountain dew”  Bourbon   . Eigenlijk was het in de 19e…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "stookwijn klaren of niet?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 normaal zou een stookketel een troebele of pulp moeten kunnen verwerken . Het Destileren maakt het helder .  Een goed werkende ketel kan dit probleemloos !     Ooit heb ik soort upgrade aanpassingen gemaakt voor de t500 vanwege dat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ff voor stellen" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @theresa Barbaar ! ,,🤪 Jij weet toch dat tijd rijping veel mooier en ronder is. ! Forceren in rijping net warmte wisselen  proef je altijd terug !  Zonde . 😭

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79  de positieve effecten van koper geld noet voor alle dranken en daarnaast Wanneer je maar enkele liters stookt heeft het nagenoeg geen invloed.  Pas na grote hoeveelheid liter of meerdere Stoken zal de koper een laagje hebben gekregen (…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Wat zweeft daar in mijn Absint?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat zweeft daar in mijn Absint?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @zoef . Nylon filter doek 150 of 200 micron . En tegen gelijk dichtslibben kun je  Aquarium filter watten erop leggen en je kunt het vaker gebruiken.  ( Spoel nieuw filterwatten eerst flink uit )

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat zweeft daar in mijn Absint?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @zoef als je vislijm gebruikt moet ja altijd een paar dagen wachten met filteren.  Filter je te snel zou zeker nog resterende resten na paar dagen kunnen gaan zweven.  
    Goed na filteren. . 

  • Meer laden
Profielfoto Murmillo Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 20 uur geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens