Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Alchemist

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Alchemist

@alchemist

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 6
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @rumo Grondwater stroomt door veenlagen en dat wordt opgepompt. En gebruikt . Je kunt turf op gaas  leggen en water er door te filteren en  rond pompen  of regelmatig even opnieuw door gieten en daarna vul je de maisch ketel…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 wanneer je gewoon kraanwater gebruikt is er voldoende zuurstof aanwezig .  Gewoon het gist even te voren in wat lauw water oplossen met wat sinaasappel sap of iets dergelijks is prima maar je kunt de korrels er ook gewoon…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 ph zal altijd 1 hele punt verlopen. Wanneer gisting te warm of niet geheel goed start kun je wat extra verzuring krijgen.  Een te lage pitch kan voor moeilijke start zorgen ook zal dan eerst veel langer celdeling zijn…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @orangeloo ik haal mijn turf blokken bij een dierenwinkel maar je kunt het ook bij hoveniers kopen of kachelboeren en op internet turf voor rookkasten .  je houd altijd van het eesten en roken  van het mout turf en geschroeide…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Gelukkig nieuwjaar allemaal!" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    De allerbeste wensen allemaal, en dat we maar in goede gezondheid ongezond veel drank mogen stoken!!! 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @stookje als de gist rijst is die al bruikbaar.  ja je kunt het zo zondee drogen toevoegen aan de melasse
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Nieuw op het forum, me even voorstellen is dan wel zo netjes. ;-)" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Nieuw op het forum, me even voorstellen is dan wel zo netjes. ;-)" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum, me even voorstellen is dan wel zo netjes. ;-)" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Hoi Leo,  Wees welkom. Hier is het bierbrouwen er nog steeds niet echt van gekomen met een enigszins acceptabel resultaat. Maar inderdaad zal het maken van een whiskey beslag voor een bierbrouwer geen probleem worden lijkt me. Een foto van…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @rumo dat is juist de reden dat ik met alleen melasse aan de slag ga nu. Normaal deed ik er altijd rietsuiker bij, maar dan is het resultaat het steeds nét niet… En de hoeveelheid vind ik niet belangrijk, de…   Read more»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus jaaa, dat was precies wat ik bedoelde 😃. 5KG melasse it is😁..

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @rumo ah, meer water dus 😃. Poging 2😁.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan liked forum post "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @rumo ik bedoelde de vergistbare suikers in de melasse. Ik doe er dit keer verder geen rietsuiker bij of zo.   Het wassen ging redelijk, het schuimde aardig en dat heb ik er allemaal af geschept.    Alleen bleef er…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste ruwstook is een feit" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @ronpal mooi dat je naar tevredenheid de eerste stook heb kunnen doen . Ja spoel altijd de ketel tussen stoken door  !  Achtergebleven stoffen zullen altijd invloed hebben .  ( Er zijn maar enkele dranken waarbij resten uit vorige stook…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto Murmillo Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 1 dag geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens