-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@dirtbag wanneer je te lang macereert kunnen er ook uit de kruiden meer looizuur / tanines vrij komen daardoor wordt vaak de drank iets meer bitter. Met tijd wordt het beter . Dan oxideren die . Wat ook wel helpt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@alchemist gist kweken op wittekool is een voor whiskey een goede keuze. . Als het gist een mooi ” deegbal ” achtige vorm heeft is het vrij makkelijk te drogen . Wanneer het wat meer vloeibaar is zal het inderdaad… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@alchemist ik heb dit even snel als voorbeeld gemaakt met ananas . Dit geeft snel resultaat . Voor een melasse of mais mout beslag werkt dit prima . Als na gelang de te maken drank accent kun je i.p.v. ananas… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@matson kooksteentjes maakt inderdaad ook iets verschil. Voorbeeld in jip en Janneke taal : Stookwijn van mout en gerst. 1 kilo diastatisch pilsmout . 6 kilo geschroot gerst Vul een grote pan met 21 liter water van 55 graden …. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Nu gewoon afgedekt laten staan op kamer temperatuur . Hierdoor zal er in komende 48 uur een gistcolonie ontstaan .
Hieruit kweken tot we een hoge cellen tal zal ontstaan . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Als de warmte goed is zie je al snel activiteiten .
IMG_20211010_155727428.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Doorroeren en afdekken.
IMG_20211010_133213397.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Hierna nog twee lepels patent bloem
IMG_20211010_133010689_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Hierna rauwe honing erdoor roeren
IMG_20211010_132757191.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Toevoegen
IMG_20211010_132721332_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Restanten van ananas ga ik nu gebruiken
IMG_20211010_132613805.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Nog wat water erbij
IMG_20211010_132604379_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Na koken
IMG_20211010_132428981.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Een simpel oude manier van gisting opwekken .
Mout koken in water.
Hoeveelheid water is wat de mout kan opnemen .
IMG_20211010_131634667.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Website met Amerikaanse recepten" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@thekid weet je zeker dat de acetaat lucht nog niet aanwezig was in de stookwijn ?
Meestal is de herkomst al daar aanwezig .
Vaak een fout in vergisting of ook te lang laten staan na gisting voor afstoken. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
P.s. De Amerikaanse vorm van absinth is trouwens de simpelste manier om een blanche te maken . maar de bakermat van goede drank is toch europa en het midden oosten . Oude Amerikaanse drank recepten zijn vaak slechte aftreksels …. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak gebruik van een kookzak is nooit Verkeerd .
Voor pruimen Stoken is 80 cm zeker niet echt handig . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@matson beginsel voor elke hobby / thuis destilleerder is weten een basis alcohol te maken uit graan . In topic ” Recept voor neutrale graanalcohol gezocht ” vind je voorbeelden. Ja het is zeker mogelijk om een blanche te maken… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak wat heb je voor ketel waarin je gaat Stoken ? En waarom een kolom op de ketel ?
- Meer laden