-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ontgisten stookwijn" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@anton-van-veen als er levende gistcellen aanwezig zijn en je gaat erin roeren voeg je zuurstof toe waardoor gistcellen weer gaan knopvormen en afvalstoffen uitscheiden .
Bij Een goede ketel hoeft de stookwijn niet geheel geklaard te zijn .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Krijg mijn stookwijn niet helder" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@anton-van-veen als je het van de gist hebt afgegeheveld kun je het gewoon destilleren . In een normale goedwerkende ketel hoeft stookwijn niet geheel helder te zijn . Met destilatie wordt het kraakhelder . ( Je kunt immers ook wijnen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Stookwijn" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@anton-van-veen goed plannen is beter. Als je een stookwijn maakt weet je dat je na max 3 a 4 weken moet destilleren Stookwijn lang laten staan gaat de kwaliteit achter uit. Je zou het iets kunnen verlengen door het van… Read more»