-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Appelcider vergisten onder druk om vervolgens te tappen 😁" – 4 jaren, 1 maand geleden
Beste schuimkraag 🙂 trekt uiteindelijk wel weg maar blijft zeker een minuut staan alvorens je kunt bijtappen. Is al heel erg lekker 🙂
20220519_123412.jpg -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
Er is nog ruim een week om te reserveren. Er is al een groot deel binnen en gevuld dus je hoeft niet achter het net te vissen. Als het weekend niet goed uitkomt mag je ook tussendoor langskomen, ik ben… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Redneck gasbrander." – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle de industriebrander , de wok en de kleine groeneen electrisch ding heb ik al jaar of 35 Onverwoest baar. En met de juiste Regelbaar gasdrukregelaar Werkt altijd .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle mijn eerste keus zou zijn eigen kweek gist. Nee ik heb dat niet liggen momenteel . Tweede keus zou een fermentis product of red star dady wezen. En dat heb ik aan Theresa meegegeven. (Ik denk niet dit jaar… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "Fruitsap vergisten" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle tja is bruikbaar.
(Maar niet mijn eerste keus) -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Redneck gasbrander." – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle ik heb wat opgeruimd en nu nog 6 ketels en een erlenmeyer . Ook gebruik ik wel eens meerdere gekoppelde ketels daarom ook meer dan 1 brander ook hangt het af van wat de functie van de ketel is… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle je bedoelt gist van Stookwinkel ?
Fruit gist ?? Als het maar geen turbo of alcotec is zal het vast lukken iets fatsoenlijks te maken. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Ambachtelijk stoken met hart voor de natuur" – 4 jaren, 1 maand geleden
@koekiemonster in de grote destilleerderijen gebruikt men meestal stoompijpen voor verwarming. Wanneer een goede vlam verdeling of goede passende branden kun je prima dosseren. .met lage minimale temperaturen kun je stoken maar je kunt daarbij stoffen ( hogere foezels )missen… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle ik bedoelde ik denk dat iedereen in het begin wel appelmoes heeft vergist.
Is prima te doen met een cidergist . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitsap vergisten" – 4 jaren, 1 maand geleden
@martin74 het gsngt af van het eigen suiker gehalte van de sap of er suiker bij moet en hoeveel.
Hou wel rekening dat des te meer suiker erbij komt des te zwakker de eigen smaak van het fruit. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans Zo te lezen kun je het best kiezen voor een potstill .
Ook Calvados wordt gedestilleerd op een charantaise . Ook daarvoor zou je met iets meer bewerkelijkheid de potstill kunnen gebruiken om de juiste methode te benaderen. -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
27 mei is er ook weer vers druivenconcentraat beschikbaar. Dit kan meteen worden afgehaald met de melasse.
Pre orderen van het concentraat kan nu online met korting. https://www.stookwinkel.nl/product/5-liter-witte-druiven-concentraat/ -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans de inhoud blijft natuurlijk heel persoonlijk. Houd er rekening mee dat als je een 2e stook wilt doen de ketel wel voldoende gevuld kan worden, zeg 75%. De 10 liter is het meest gekocht van dit type. Er is… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans Als je niet alleen maar Cognac/Brandy wilt maken, Er is al veel te vinden over het model Alquitara. Robbert heeft mooie filmpjes gemaakt met een “Tiny” (mini model) Dan kun je alle kanten op.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Op een zonnige zondag gin uit de thumper" – 4 jaren, 1 maand geleden
Gaaf, mooi gemaakt! Geen vragen van de buren, zo aan een openbare lijkende parkeerplaats? Ze zijn vast om te kopen met een proeverijtje 😉
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans wat wil je naast brandy meer maken aan drankjes . ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kokos schaafsel" – 4 jaren, 1 maand geleden
@rummy-dummy gaat alleen over koud Macereren en ontbreekt ook tijd van maceren en daarnaast is het meceraat voor gebruik als Maceraat likeur of is het voor herdestilleren
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Appelcider vergisten onder druk om vervolgens te tappen 😁" – 4 jaren, 1 maand geleden
Nu nog even met ijs. Er zit al een lekkere tinteling in, maar er mag nog wel wat meer koolzuur in. Nu het in de koelkast staat op de laagste stand, iets minder dan 4 graden, neemt de vloeistof meer… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Appelcider vergisten onder druk om vervolgens te tappen 😁" – 4 jaren, 1 maand geleden
SG in 1 week naar 0.990. Een mooie 7,9% en dat is sterk genoeg voor een cider. Hij is nog wat troebel natuurlijk maar smaak is best wel ok. De tapslang is doorzichtig en er lijkt na 1 glas al… Meer lezen»
- Meer laden