Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden

    De lijst is weer bijgewerkt! Als iedereen nou op het zelfde moment komt maken we er meteen een Stookforum BBQ van 🤣 🤣 🤣 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kokos schaafsel" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @rummy-dummy temperatuur van 55 graden en paar maal opnieuw door laten stromen .  Ook warm macereren is 55 a 57 gr .  Tijd hangt af van product.  2 uur tot sommige 12 uur . in warm Macereren komen meer andere…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum kleuren" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @albert1969 ja je kunt bij veel toko’s.  ( Aziatische winkels) diverse kleurstoffen kopen  alle kleuren van regenboog. .
    (Persoonlijk zou een bianco rum goed van smaak niet kleuren met die  E nummers )
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum kleuren" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @albert1969 natuurlijke kleuring krijg je door , coffie bonen , cacao , kaneel , caramel. wilgenbast .
    Zwaar geroosterde koffieboon of cacao  boon geven snel kleur .
    Of je kunt de flesjes kleurstof gebruiken.  
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pikketanus top! Ik ga je op de lijst zetten! 
    @iedereen leuk julie weer eens te zien-:) waarschijnlijk hebben we dan verse cider van de tap 🙂

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle ik ga je erbij zetten!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @johans een leuke potstill erbij en dan wat vaardigheid lukt het zeker een een brandy te maken. .

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "wat ging er mis ?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @johans het enige wat ik denk dat er misgegaan is is dat je de Grainfather nog op een te hoog vermogen hebt laten draaien. 80% Is nog behoorlijk hoog, ik zet hem op 35% en soms zelfs op 30% als…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @johans voor echte cognac moet je een wijn maken uit uitsluitend van de negen druiven rassen die daarvoor erkend zijn . Uit het hoofd weet is ze niet allemaal maar de meest gebruikte zijn De ugni blanc ,Jurançon , semillon…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden

    @lambik wanneer je een goed basis  beslag hebt en goede producten met goed verlopen vergisting kun je in eerste overhaal ‘ met weghalen voorloop en stoppen op einde hart  en niet te lang doorstoken ( in regel stoppen boven 52…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eiken vaatje('s)" – 4 jaren, 1 maand geleden

    https://www.brouwmaatje.nl/ heeft ook vaatjes oo voorraad

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle wie niet dan ? .  Beginners gein .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden

    @lambik https://youtu.be/EBDtxk1uwhI

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden

    @lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden

    @lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "wat ging er mis ?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @johans in jou beslag maken is wat fout gegaan waarschijnlijk waardoor je een relatief lage opbrengsr hebt . Je moet het inderdaad nog een 2e keer stoken.  De grainfather is leuk voor wat brouwen en een beetje leuk knutselen met…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Likeur recept vraag" – 4 jaren, 1 maand geleden

    Je kunt een destilaat maken van beiden maar ook een Maceraat. 
    Met een goede basis alcohol is de hoge 93% niet nodig .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag over ervaring met insecten in de grondstof in dit geval palmsuiker" – 4 jaren, 1 maand geleden

    Jw hebt duidelijk vergeten de palmsuiker te zuiveren voor gebruik. Het voorkomt veel problemen om altijd palm suiker maar ook melasse te zuiveren . Gebruik wat sulfiet en daarna stoken . De putlucht is zwavelwaterstof dit komt van rottende gist…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kokos schaafsel" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @brandt-r   kokos smaak krijg je het beste aan de rum door  percolatie van de rum over komosnoot schaafsel. Of eersr een extract te maken van het schaafsel en dan dat tie te voegen .  Kokos is een vrij fragiele smaak….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Schalen van hazelnoten vs walnoten" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @odevie hazelnoot doppen geeft een hele mooie goudbruine kleur . En ook een houtachtige ,vanille  nootachtige smaak beetje hint zelfs van amandel. .
    Prima buikbaar dus. 

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 dag geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

  • Gratis Prestige Essence proeven! Probeer eens iets nieuws

    Door Stookforum 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens