-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
De lijst is weer bijgewerkt! Als iedereen nou op het zelfde moment komt maken we er meteen een Stookforum BBQ van 🤣 🤣 🤣
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kokos schaafsel" – 4 jaren, 1 maand geleden
@rummy-dummy temperatuur van 55 graden en paar maal opnieuw door laten stromen . Ook warm macereren is 55 a 57 gr . Tijd hangt af van product. 2 uur tot sommige 12 uur . in warm Macereren komen meer andere… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum kleuren" – 4 jaren, 1 maand geleden
@albert1969 ja je kunt bij veel toko’s. ( Aziatische winkels) diverse kleurstoffen kopen alle kleuren van regenboog. .
(Persoonlijk zou een bianco rum goed van smaak niet kleuren met die E nummers )
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum kleuren" – 4 jaren, 1 maand geleden
@albert1969 natuurlijke kleuring krijg je door , coffie bonen , cacao , kaneel , caramel. wilgenbast .
Zwaar geroosterde koffieboon of cacao boon geven snel kleur .
Of je kunt de flesjes kleurstof gebruiken.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pikketanus top! Ik ga je op de lijst zetten!
@iedereen leuk julie weer eens te zien-:) waarschijnlijk hebben we dan verse cider van de tap 🙂 -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle ik ga je erbij zetten!
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans een leuke potstill erbij en dan wat vaardigheid lukt het zeker een een brandy te maken. .
-
munckerik antwoordde op het onderwerp "wat ging er mis ?" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans het enige wat ik denk dat er misgegaan is is dat je de Grainfather nog op een te hoog vermogen hebt laten draaien. 80% Is nog behoorlijk hoog, ik zet hem op 35% en soms zelfs op 30% als… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "zoek recept om cognac te stoken" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans voor echte cognac moet je een wijn maken uit uitsluitend van de negen druiven rassen die daarvoor erkend zijn . Uit het hoofd weet is ze niet allemaal maar de meest gebruikte zijn De ugni blanc ,Jurançon , semillon… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
@lambik wanneer je een goed basis beslag hebt en goede producten met goed verlopen vergisting kun je in eerste overhaal ‘ met weghalen voorloop en stoppen op einde hart en niet te lang doorstoken ( in regel stoppen boven 52… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eiken vaatje('s)" – 4 jaren, 1 maand geleden
https://www.brouwmaatje.nl/ heeft ook vaatjes oo voorraad
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelmoes" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle wie niet dan ? . Beginners gein .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
@lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 1 maand geleden
@lambik bedoel je het Brandy filmpje met de alquitara of het filmpje alcohol uit druiven concentraat ??
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "wat ging er mis ?" – 4 jaren, 1 maand geleden
@johans in jou beslag maken is wat fout gegaan waarschijnlijk waardoor je een relatief lage opbrengsr hebt . Je moet het inderdaad nog een 2e keer stoken. De grainfather is leuk voor wat brouwen en een beetje leuk knutselen met… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Likeur recept vraag" – 4 jaren, 1 maand geleden
Je kunt een destilaat maken van beiden maar ook een Maceraat.
Met een goede basis alcohol is de hoge 93% niet nodig . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag over ervaring met insecten in de grondstof in dit geval palmsuiker" – 4 jaren, 1 maand geleden
Jw hebt duidelijk vergeten de palmsuiker te zuiveren voor gebruik. Het voorkomt veel problemen om altijd palm suiker maar ook melasse te zuiveren . Gebruik wat sulfiet en daarna stoken . De putlucht is zwavelwaterstof dit komt van rottende gist… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kokos schaafsel" – 4 jaren, 1 maand geleden
@brandt-r kokos smaak krijg je het beste aan de rum door percolatie van de rum over komosnoot schaafsel. Of eersr een extract te maken van het schaafsel en dan dat tie te voegen . Kokos is een vrij fragiele smaak…. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Schalen van hazelnoten vs walnoten" – 4 jaren, 1 maand geleden
@odevie hazelnoot doppen geeft een hele mooie goudbruine kleur . En ook een houtachtige ,vanille nootachtige smaak beetje hint zelfs van amandel. .
Prima buikbaar dus. - Meer laden