-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@haak je kunt iets vinden van lallemand volgens mij met lacto bacteriën .
Tja turbo gist is voor mensen die gebrek aan smaak vorming en gezond verstand hebben . Met bagger mask je bagger.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
En vergeet niet de whiskey the rijpen op” winter eik ” !! Meeste ierse whisky’s worden gerijpt op durmast .ook wel eerst op Amerikaanse en daarna op durmast . Dat geeft ook de specifieke kleur maar ook de meer smooth… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@haak als je na maischen spoeld uitlekt en iets inkook kun je 7,5 kilo per 25 liter gebruiken .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@zoef als het inderdaad vergelijkbaar is met het druivenconcentraat zou ik hem vergisten met een wijngist zoals de CL23. Je zou er inderdaad een Cognac/Brandy mee kunnen maken. De Limousine eikenblokjes zijn daar zeker voor te gebruiken.
-
Stookforum vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Stookforum vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@zoef hoi Zoef, nee dat niet. Maar wel het gehele assortiment wijngisten van Mangrove Jacks. SN9 en CL23 vergisten helemaal droog. Ook wordt er voor druivenconcentraat vaak Champagnegist gebruikt.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@stookforum het lijk dat er ook meer vezels in moeten zitten. Een soort kruizing melasse en compote. Het zal zeker verdunt moeten tot onder 23 Bx
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@robbert het is net als het druivenconcentraat denk ik. Puur kun je het niet vergisten dus sowieso verdunnen. 70% suiker 👍
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden
@zoef wat ik er over lees zou het prima bruikbaar zijn. Fraag alleen aan iemand die de taal leest of er op staat of er concerverings middel inzit. Zoniet kun je het verdunnen in warm water met wat Citroenzuur om… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@stumphole gaan we regelen!
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden
@haak een irish whisky kun je herkennen aan meer zachtheid. Belangrijk daarvoor is dat de drank 3x overgehaald wordt op potstill. Ook een melkzuren vergisting en hoewel de single grain bekent staat voor iers is gebruik van meerdere granen en… Meer lezen»
-
Robbert posted a new topic "Review." – 4 jaren, 1 maand geleden
Het opweg helpen via forum is leerzaam maar wat is er geleerd en hoe loopt het af .m.a.w. heeft men het goed gedaan . Ik heb ietsjes ervaring door de decennia’s opgedaan en daarom was misschien mijn mening een kleine… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "30L handgemaakte koperen ketel te koop" – 4 jaren, 1 maand geleden
@karlojanssen leuk whiskey keteltje.
Zijn vast whiskey liefhebbers die daar interesse in hebben. ! -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@brandt-r ik ga je erbij zetten!
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "KH2PO4 en KOH" – 4 jaren, 1 maand geleden
@dutchgold ja dat is bruikbaar maar niet bij alle gist types. Het 2 x resistenter is wat overdreven maar gisting zal zeker (bij de juiste type ) sterker zijn.
Maar ook zal je daarbij concessies doen tenkoste van smaak . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "WLP099 Super High Gravity Ale" – 4 jaren, 1 maand geleden
@dutchgold beginnen met een sg van boven de 1100 is vragen om bijsmaak door te veel afvalstoffen die in de krappe ” leeftuimte” van het gist steeds weer door gist wordt opgenomen en gist nog meer vervuiling gaat uitstoten .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@murmillo Je staat op de lijst! Altijd gezellig als jij langskomt 😛
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden
@paolo zeker, geen probleem. Dan zet ik het voor ja apart!
-
Stookforum vind forumbericht "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
- Meer laden