Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @haak je kunt iets vinden  van lallemand volgens mij met lacto bacteriën .
    Tja turbo gist  is voor mensen die gebrek aan smaak vorming en gezond verstand hebben . Met bagger mask je bagger.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden

    En vergeet niet de whiskey the rijpen op” winter eik ” !! Meeste ierse whisky’s worden gerijpt op durmast .ook wel eerst op Amerikaanse en daarna op durmast .  Dat geeft ook de specifieke kleur maar ook de meer smooth…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @haak als je na maischen spoeld uitlekt en iets inkook kun  je  7,5 kilo per 25 liter gebruiken .
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @zoef als het inderdaad vergelijkbaar is met het druivenconcentraat zou ik hem vergisten met een wijngist zoals de CL23. Je zou er inderdaad een Cognac/Brandy mee kunnen maken. De Limousine eikenblokjes zijn daar zeker voor te gebruiken.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @zoef hoi Zoef, nee dat niet. Maar wel het gehele assortiment wijngisten van Mangrove Jacks. SN9 en  CL23 vergisten helemaal droog. Ook wordt er voor druivenconcentraat vaak Champagnegist gebruikt.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @stookforum het lijk dat er ook meer vezels in moeten zitten. Een soort kruizing melasse en compote.  Het zal zeker verdunt moeten tot onder  23  Bx
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @robbert het is net als het druivenconcentraat denk ik. Puur kun je het niet vergisten dus sowieso verdunnen. 70% suiker 👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @zoef wat ik er over lees zou het prima bruikbaar zijn.   Fraag alleen aan iemand die de taal leest of er op staat of er concerverings middel inzit. Zoniet kun je het verdunnen in warm water met wat Citroenzuur om…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @stumphole gaan we regelen!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Irish Whisky" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @haak een irish whisky kun je herkennen aan meer zachtheid. Belangrijk daarvoor is dat de drank 3x overgehaald wordt op potstill.  Ook een melkzuren vergisting en hoewel de single grain bekent staat voor iers is gebruik van meerdere granen en…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Review." – 4 jaren, 1 maand geleden

    Het opweg helpen via forum is leerzaam maar wat is er geleerd en hoe loopt het af .m.a.w.   heeft men het goed gedaan . Ik heb ietsjes ervaring door de decennia’s opgedaan en daarom was misschien mijn mening een kleine…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "30L handgemaakte koperen ketel te koop" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @karlojanssen leuk whiskey keteltje. 
    Zijn vast whiskey liefhebbers die daar interesse in hebben. ! 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @brandt-r  ik ga je erbij zetten!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "KH2PO4 en KOH" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @dutchgold  ja dat is bruikbaar maar niet bij alle gist types.  Het 2 x resistenter is wat overdreven maar gisting zal zeker (bij de juiste type ) sterker zijn. 
    Maar ook zal je daarbij concessies doen tenkoste van smaak .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "WLP099 Super High Gravity Ale" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @dutchgold beginnen met een sg van boven de 1100 is vragen om bijsmaak door te veel afvalstoffen die in de krappe ” leeftuimte”  van het gist steeds weer door gist wordt opgenomen en gist nog meer vervuiling gaat uitstoten .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @murmillo Je staat op de lijst! Altijd gezellig als jij langskomt 😛

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 haaldagen 28 en 29 mei" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @paolo zeker, geen probleem. Dan zet ik het voor ja apart!

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens