Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Douane vergunning" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pikketanus het mag op je woonadres in een schuur of garage. Maar de ingang daarvan moet vanaf de straatkant te openen zijn. Dus niet vanuit de tuin want dat is prive grond. Da wordt dat je AGP (accijns goederen plaats)…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Afstand brander tot ketel" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @haak als je m8jn filmpjes ziet kun je meest ook de brander zien.  In deze zie ke zelfs gebruik van 2 branders op verschillende ketels. 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Douane vergunning" – 4 jaren, 1 maand geleden

    Ongeveer 6 weken, maar daar heb je wel een KVK inschrijving voor nodig.  Heb je dat niet, dan heeft aanvragen geen zin en moet je het gewoon doen zoals iedereen het hier doet 😉 eigen gebruik, dus niet verkopen en…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @patbolk eucalyptus zou kunnen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @concha mensen zijn vanwege dat men bijna een eeuw lang geen absinth kon krijgen de pernot achtige anijs dranken gewent geraakt . De oude absinth was een bitterder en minder anijs achtig dan de moderne commerciele . Receptuur is nogal…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @glennfiddich minimaal 1 jaar. Dan word het ook zachter

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Je eigen vat met 53 gallon whisky, minstens 10 jaar laten rijpen. Wie denkt / doet mee?" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @alchemist de berekening is wel vrij realistisch .  Alleen 200 liter is niet voor eigen gebruik en zal toch eerst aanvraag voor vergunningen moeten worden gedaan . Daarnaast brouwen op diverse locaties betekent dat je overal exact zelfde conditie s…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @odevie ja die komen op hetzelfde neer.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais uit frankrijk" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @odevie kijk aan . Dan kan de beginnende stoker goed van start. 
    Met de jaren gaat men toch zelf mouten. 
    Het is simpel en geeft meer eigen product naar eigen idee en smaak 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais uit frankrijk" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle dat bedrijf in Almere is toch doorgestart . Heeft die geen kleine zakjes mout ? Of die in Jubbega van der kooy ? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Gin stoken ( verse of gedroogde kruiden )" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais uit frankrijk" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @pulle sorry ik weet niet waar je in Nederland goede mout kunt kopen. 
    Ik mout zelf.
    .( Wanneer ik mout zou kopen zou ik het doen  bij een voor mij bekende mouterij in Cornwall.  Die maakt wat ik prevereer )

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Afstand brander tot ketel" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @libra valse veiligheid is denken dat je met electrisch werken  veiliger werkt dan met gasvlam . Wanneer er een gasvlam aanwezig is en er komt alcoholdamp vrij is er niet meteen verzadiging en zal de vlam verkleuren als teken dat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik vind forumbericht "Het grote BBQ Topic!" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Afstand brander tot ketel" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @haak koper smelt bij 1085  graden een normale  gasvlam op kooktoestel zit tussen 280 tot 360 gr.  Meer kw betekent meer energie maar niet evenredig meer hitte . Zie het als in de wind op fietsen met 20 km per…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @munckerik die was bij het plaatsen van de fotos al helemaal op 🤣 maar is een aanrader. Al zou ik bij jouw grote ei ook een grotere visklem en een grotere Tarbot nemen. Bij de Hanos liggen ook verse Roggen….   Meer lezen»

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @stookforum Mooi verslag Jan en een mooie vis. Ik zou zeggen smakelijk maar hij  zal al wel op zijn 😁

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik vind forumbericht "Het grote BBQ Topic!" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @stookforum Je zou het eens moeten proberen Jan . Al is het met een varkens poot of reerugje  Op deze manier Heel langzaam gegaard vlees is zo veel malser en ook de kruiden worden mooier opgenomen in het vlees of…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden

    @robbert  een vuurkuil. Heb ik ook in een bbq boek gezien met een whole hog, oftewel een heel varken. Lijkt me geweldig om te doen. Maar moet je wel met een groep zijn.een heel varken is zo 80 kilo vlees.

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 6 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens