-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden
@theresa muts ! 😜😄
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden
Ook murenen , zwijntje , hertenbout , heerlijk zo klaar te maken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden
@stookforum als je bbq te klein is of jou bot te groot kun je ook een gat graven van 60 cm diep en rond 20 cm groter dan de vis . Hierin doe je hout blokken en steekt dit aan…. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais uit frankrijk" – 4 jaren, 1 maand geleden
@pulle ja het kan maar ook dan is beter om 1/10 deel mout toe te voegen
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Het grote BBQ Topic!" – 4 jaren, 1 maand geleden
Vandaag iets (voor mij) heel nieuwe geprobeerd. Een hele Tarbot van de bbq. Op de zaak heb ik een Green egg Small, dus zaterdag bij de Hanos gevraagd om de allerkleinste die ze hadden. Dat was een wilde Tarbot van… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais uit frankrijk" – 4 jaren, 1 maand geleden
Hou er rekening mee dat mais meel moeite zo kunnen geven in filteren . Het heeft geen diastatisch vermogen . En beginners hebben vaak een lastig papje waardoor ze algauw mais al lastig beschouwen . Simpelste manier om met mais… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 1 maand geleden
@patbolk bij verschillende temperaturen worden andere weer vluchtiger . In begin komt alcohol bij 78,3 stijgt temperatuur komen meerderen stoffen vrij die meeliften op de damp . Tot je op een temperatuur komt boven 92 waar de zwaarder smaken /foezels… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "Mais uit frankrijk" – leuk 4 jaren, 1 maand geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 1 maand geleden
De 1e T500 was gevuld met keramische brokken. Later zijn dit pas de huidige koperen en rvs zadeltjes geworden.
-
Robbert vind forumbericht "Hallo ik ben Jan en net nieuw hier !" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert vind forumbericht "Hallo ik ben Jan en net nieuw hier !" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@odevie ik zou zelf kiezen voor keramische vulling te gebruiken .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Afstand brander tot ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@haak ja de vlammen raken zeker de ketel. Een goede vlakverdeling voor optimaal warmte overbrengen kun je eventueel ook met vlakverdeler krijgen . De meeste energie zit in de vlam niet er boven . Dan kun je ook beter beheren. … Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@glennfiddich koper reageert met diverse sulphers aanwezig en vormt koperzouten die dan achterblijven . Daarbij beïnvloed koper estervorming . Het is dus absoluut niet voor de sier. Dat gezegt de t500 met een refluxkolom is voornamelijk een alcohol scheider voor… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Afstand brander tot ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@haak hangt af van ketel en wat voor temperatuur grens je op wil stoken. . Je maakt het optimale gebruik van warmte en energie wanneer je op tijdens het hoofdgedeelte van de stook continu de ketel op het warmste punt… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@pulle ook in stookketels komen zouten en zuren terecht . En heb je dan ook nog mogelijk een elektrische ketel is er kans in galvanisch erosie . Ik heb rvs ketels gezien met vlekken in wand .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Is er smaak verschil in afkappen van fermentatie" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@bazz elektrische is niet handig. Het reageert traag op verhogen en verlagen can temperatuur.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@pulle waarom bestellen als ik het zelf kan maken en zowiezo betere kwaliteit . En het is Paar minuten werk op de draaibank . .En ik gebruik rvs 316 i.p.v. minderwaardig 304 . En daarnaast bij ali expres moet je… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Is er smaak verschil in afkappen van fermentatie" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@bazz stook methode is niet aantal keren overhalen en alleen temperatuur maar ook de inrichting van de ketel. Gebruik je een goede ketel met kolom of helm of zo een hobby t500 ding ? Stook je op brug. ,hals vloeistof… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo ik ben nieuw." – 4 jaren, 2 maanden geleden
@lambik voor brandy gewoon de mangrove jack vergeten.
Fermentis co 16. Of FD 3
Maar ook de redstar dady en de c70 zijn goed bruikbaar
En eventueel de lalvin ec1118 - Meer laden