Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vieze limoncello, wie kan me helpen? :)" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy een goede kwaliteit gist is een gist die vrij gemakelijk toepasbaar is en geen rare bijdmaakjes produceert.  Denk aan fermentis C70. , Mangrove jack west coast , red star dady , Brugge man bakkers gist.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @evds gezondheid gaat altijd voor.  Fijn dat het weer beter gaat.  Ja een kraantje om te doseren is een uitkomst.   Mooi dat de alquitara jou zo goed bevalt. . Je gaat zeker weer mooie drankjes maken komende tijd als fruit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alquitara zonder pomp" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    De alquitara’s zijn wat in het vergetelhoekje geweest maar nu de laatste paar jaar duiken ze weer meer en meer op  Inderdaard het is wat de juiste pomp vinden zodat de koelbak mooi vol blijft maar dan is het magnefiek…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie ik woon in dorpje 12 km boven Leeuwarden. 
    Je bent welkom. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Je mag best eens langskomen om te proeven maar ik verkoop niets van wat ik thuis maak. . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Witte zweem" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist ik zie nu ook ja . Auto invullen en autocorrectie van telefoon is klote

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist supermarkt spul als famous grouse. ,johnny walker en Glenfiddich is toch ook badwater . Dus dat is ook niet moeilijk . Of zeg ik nu iets raars ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie thuis niet zo veel meer . Zit geen uitdaging meer in . ( Mannen als alchemist weten mijn ” Nivea ” van product . Ik hou wat voorraad op pijl .  Ik heb jaren geleden bij. Destileerderijen geklust waar…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden


    Het is niet zo spannend of moeilijk whiskey te maken. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie wanneer je gaat maischen moet je een ketel hebben waarbij je zowel in verhogen en temperen van themperaturen snelle reactie hebt .  Electrisch is traag daarin.  Je moet uitgaan dat je per liter eindproduct 4 liter + 3,6 kilo…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie een des of een goed geconstrueerde zelfbouw of whiskey alembic heb je  veel meer aan voor whiskey dan een t500.  Dus zeker een overweging waard . Whiskey is een van de meest gemaakte dranken omdat het ook een van…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Hallo experts en liefhebbers" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Bubble plate kolom." – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo experts en liefhebbers" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Je hebt inderdaad grootse plannen . 
    Zoek even op forum naar beginners shopping list . 
    En als je voor serieuze degelijke ketels wil kijken zou ik eerder zeggen kijk even wat Des stills bied in plaats van de grainfather en t500

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vieze limoncello, wie kan me helpen? :)" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @daan1234 je geeft zelf al het antwoord!  Turbo gist en 8 kilo suiker .   Hebberigheid met zoveel mogelijk zo snel mogelijk is inboeten op kwaliteit . Gist onder druk zetten en snel te laten werken betekent dat gist ook meer…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @ndre fijn dat de whiskey  in de smaak viel. 
    Als ik gedateerde whiskey tegen kom van 1965 laat ik zeker weten . 
    👍👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @berik levende dunder is achterhaald en domweg alles in een bak flikkeren als dunderpit in kneierij.  Ik heb zelf de manuals en vakboeken overgehouden uit opruiming / digitalisering van een destilleerderij . Ik heb verder nooit gezocht . Weet niet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @berik sorry maar ik ben al 40 jaar bezig van de tijd voor allerlei filmpjes . Ik gebruik oude manuals en geen hobby boekjes van hobbyisten geschreven  voor Hobbyisten en met 1000 filmpjes 1000 verschillende ideeën dus die bekijk ik…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rijsthulzen" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @moonshiner79 je kunt wat roggemeel en rijsthulsen gebruiken.  Vergeet niet wat langer te maischen met roggen op 55 graden .

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 10 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens