Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @rummy-dummy de kans is zeer klein dat het vanuit de tape komt. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @rummy-dummy het is inderdaad lastig om sg te bepalen met een dobber of een gewone refractometer maar er zijn diverse viscositeit meters waarmee het wel kan en om te rekenen is . Ook de pal plato meter kum je gebruiken….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Bij vergisting kun je met melkzuren bacteriën werken .  Maar zoals ik eerder al opmerkte het onnozele gedoe met rare bacteriën en schimmel vorming domme stinkende dunderpits is gewoon achterhaalde onzin. . Het is al sinds minden vorige eeuw dat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Het lijkt zo op een mineralen of een zuren probleem te zijn geweest.   Wat was het PH ?? En wat was de zuurtegraad voor de destilatie ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @berik let op er zijn heel veel spookverhalen en onzin verhalen over dunder.  Karbonades en afvalresten om een  dunder  te maken . Forum onzin  Dunder  is de restanten die overblijven na het destilatie in de ketel deze worden hergebruikt in…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    De fabrikant overweegt een verpakking te maken voor kleinere kegs en eventueel de sodastream.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Deze is inmiddels wel binnengekomen.

    Mangrove Jack’s – Lactose poeder – 500 Gram


     
     1648770376-55004-1.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @keije bij een goed werkende ketel zou je met een gewone standaard 2x overhalen een goed resultaat moeten hebben . Destilatie zelf moet voldoende zijn . Wanneer je moet na corrigeren met actief kool is er wat mis door slechte…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @stookforum dat had ik zelf wel verwacht.  De verhouding zoetstof is erg hoog.  Waarschijnlijk wat op de Amerikaanse markt aangepast. Daar houden ze van zoet.
    Maar verder vond ik het een prima tonic.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Er is zowiezo iets fout . Normaal zou ook bij de 2e overhaal het resultaat al helder moeten zijn en filteren overbodig. . Het is moeilijk te zeggen op afstand wat er fout is. Ook omdat we niet weten wat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Ik heb overigens een 3e van de sweetner niet gebruikt. Smaak is wat mij betreft precies goed zo.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Ik heb ook een keg neergezet met Tonic. Keg is incl de quick disconnects net een paar cm te hoog voor in de koelkast. Wel jammer. Maar op de zaak is het sowieso onder de 10 graden dus doen we…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy dit deksel is eigenlijk bedoeld voor de Conical Fermenter van Grainfather en kan onder druk gezet worden met Co2. Dus zeker sterker dan het standaard deksel. Er is maar 1 type. Dus zou je met een verloopstuk moeten werken….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy zeker. Dat is dit deksel. 

    Grainfather -T500 deksel met 1,5″ Tri Clamp koppeling

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Koelwatertemparatuur" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @concha ik gebruik bij een overhaal van 50 liter 2 tonnen van 60 liter waardoor ik gewoon rondpomp .  Met beetje koelvloeistof in het water kan ik het laten staan en meerdere keren gebruiken. .  bij 30 liter is 1…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Seison gist of kveik zijn merken dus dat op zich zegt niets . Het gaat niet om merk maar om gist strain . Saccharomyces cerrevisea is o.a. een van de strains die ook furelinezuur om kan zetten. Maar je hebt…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sacrificial run na reinigen ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @stookje goed reinigen met wasmachine reinigings middel. ( Dus niet vaatwas middel) 
    Hierna gewoon naspoelen met schoon water .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Opnieuw voorstellen" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @shelby197888 de kogelkraan zit er zo uit mijn hoofd vanaf 5 lter pas op.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Opnieuw voorstellen" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    De T500 slangen zijn net iets te dun. Meestal neemt men gewoon een Gardena tuinslang met een slangenklem. Eventueel kun je het tuitje iets verdikken met een randje ducttape, tuinslang er overheen en slangenklem er op werkt erg goed.

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 12 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens