-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rummy-dummy de kans is zeer klein dat het vanuit de tape komt. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rummy-dummy het is inderdaad lastig om sg te bepalen met een dobber of een gewone refractometer maar er zijn diverse viscositeit meters waarmee het wel kan en om te rekenen is . Ook de pal plato meter kum je gebruiken…. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Bij vergisting kun je met melkzuren bacteriën werken . Maar zoals ik eerder al opmerkte het onnozele gedoe met rare bacteriën en schimmel vorming domme stinkende dunderpits is gewoon achterhaalde onzin. . Het is al sinds minden vorige eeuw dat… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Het lijkt zo op een mineralen of een zuren probleem te zijn geweest. Wat was het PH ?? En wat was de zuurtegraad voor de destilatie ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@berik let op er zijn heel veel spookverhalen en onzin verhalen over dunder. Karbonades en afvalresten om een dunder te maken . Forum onzin Dunder is de restanten die overblijven na het destilatie in de ketel deze worden hergebruikt in… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
De fabrikant overweegt een verpakking te maken voor kleinere kegs en eventueel de sodastream.
-
Stookforum vind forumbericht "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Deze is inmiddels wel binnengekomen.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo allemaal!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@keije bij een goed werkende ketel zou je met een gewone standaard 2x overhalen een goed resultaat moeten hebben . Destilatie zelf moet voldoende zijn . Wanneer je moet na corrigeren met actief kool is er wat mis door slechte… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@stookforum dat had ik zelf wel verwacht. De verhouding zoetstof is erg hoog. Waarschijnlijk wat op de Amerikaanse markt aangepast. Daar houden ze van zoet.
Maar verder vond ik het een prima tonic. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte zweem" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Er is zowiezo iets fout . Normaal zou ook bij de 2e overhaal het resultaat al helder moeten zijn en filteren overbodig. . Het is moeilijk te zeggen op afstand wat er fout is. Ook omdat we niet weten wat… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Ik heb overigens een 3e van de sweetner niet gebruikt. Smaak is wat mij betreft precies goed zo.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Still Spirits Tonic Water van de tap!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Ik heb ook een keg neergezet met Tonic. Keg is incl de quick disconnects net een paar cm te hoog voor in de koelkast. Wel jammer. Maar op de zaak is het sowieso onder de 10 graden dus doen we… Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@scoozy dit deksel is eigenlijk bedoeld voor de Conical Fermenter van Grainfather en kan onder druk gezet worden met Co2. Dus zeker sterker dan het standaard deksel. Er is maar 1 type. Dus zou je met een verloopstuk moeten werken…. Meer lezen»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@scoozy zeker. Dat is dit deksel.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Koelwatertemparatuur" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@concha ik gebruik bij een overhaal van 50 liter 2 tonnen van 60 liter waardoor ik gewoon rondpomp . Met beetje koelvloeistof in het water kan ik het laten staan en meerdere keren gebruiken. . bij 30 liter is 1… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Seison gist of kveik zijn merken dus dat op zich zegt niets . Het gaat niet om merk maar om gist strain . Saccharomyces cerrevisea is o.a. een van de strains die ook furelinezuur om kan zetten. Maar je hebt… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sacrificial run na reinigen ketel" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@stookje goed reinigen met wasmachine reinigings middel. ( Dus niet vaatwas middel)
Hierna gewoon naspoelen met schoon water . -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Opnieuw voorstellen" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@shelby197888 de kogelkraan zit er zo uit mijn hoofd vanaf 5 lter pas op.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Opnieuw voorstellen" – 4 jaren, 2 maanden geleden
De T500 slangen zijn net iets te dun. Meestal neemt men gewoon een Gardena tuinslang met een slangenklem. Eventueel kun je het tuitje iets verdikken met een randje ducttape, tuinslang er overheen en slangenklem er op werkt erg goed.
- Meer laden