-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@murmillo folder voor als je wil bier brouwen . Dan prima.
Carlson heeft ook de redstar en andere distillers gisten .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@murmillo ????? Wat bedoel je ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@nolletje je moet zoeken op LD carlson yeast
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist alcohol tollerantie. Temperatuur toelerantie , ph tolerantie
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Red star dady gist" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist usw 6 en c79 zijn bijna gelijk aan redstar dady maar beide minder tolerant . De 5 kilo verpakkinh is via groothandel wel goed verkrijgbaar
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@ndre proost !
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "ketel vulling" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Wanneer je te vol doet krijg je o.a. kans op overkomen en de expansie van vloeistof en damp kan zorgen dat je druk opbouw krijgt. Bij te weinig vulling ia er kans op droogkoken en de flow wordt beïnvloed ook… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden
In top van bocht een gat boren van 15 mm busje erin solderen en je kunt met een siliconen stop met een gaatje erin een thermometer plaatsen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@lambik diastatisch vermogen hangt af van hoe het mout is geeest . Dus drogings temperatuur. Meestal zijn de lichte mouten diastatisch . Mouten zoals men in volksmond pilsmout noemt zijn met hoog diastatisch vermogen . Donkere , caramel , rook… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@lambik mout graan verhouding mag tot 10% mout op het graan aandeel zijn . Let wel op dat je diastatisch mout gebruikt. gist als mangrove Jack west coast is prima gist . Wat voor graan is het ? Bij gewoon… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Koperaanslag in spirit" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@moonshineaandelek een tweede stook op een lage temperatuur . Damp onder de 88 gr houden op de brug .
Zeker eerst goed reinigen van ketel . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Koperaanslag in spirit" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@moonshineaandelek bij lichte aanslag of kalk werk schoonmaakazijn of citroen zuur prima .. Als fruit erg lang staat is er grote kans op verzuren . Ph kan zelfs onder de 2,8 zakken. Maar ook al bij ph van 3,5 is… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Koperaanslag in spirit" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@moonshineaandelek je hebt of te lang gewacht met schoonmaken of het geen wat je hebt gestookt was te laag in ph. Dan krijg. Je versnelde oxidatie en rommel mee. Bij ernstige vervuiling en verkleuring op de kop zetten kurk in… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bakkersgist in combinatie met Suikerriet melasse" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Je kunt ook de eierschalen even wegen en dan gram per liter aanhouden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist deze bourbon poging gaat in jou eiken vat of ga je het nu op geschroefd hickory rijpen. ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@scoozy ik heb momenteel geen rest materiaal in huis . en met huidige prijzen betaal ik voor een lengte van 4 m rvs rond 30 €172, 00 ex en POM Lengte 2 m ook € 48,00 en ik heb er… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@scoozy paar dagen geleden plaatste ik een vlug tekeningetje .op Een draaibankje is het zo te maken uit rond 30 RVS of een stukje rond 30 kunstof als Polyacetaal Delrin /POM . Momenteel is POM goedkoper dan RVS . IMG_20220330_183039421.jpg
-
Robbert vind forumbericht "Mountain Dew" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rumo klopt de gist ballen zoals ragi tape zetten breken zetmeel af tot vergistbaar product
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@patrickvink het zit als soort van tabletten / bolletjes in kleine zakjes en is bij de meeste TOKO’s wel te krijgen. . ( oosterse winkels )en als je zoekt op. ,” Ragi tape manis ” vind je het online .
- Meer laden