Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @hru 2x achter een sluited overgehaald

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Verhouding suiker en water" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @lambik bij een hoge brix waarde wordt het moeilijker
    Voor organismen om te functioneren. . 
    Boven de brix van 70 kunnen micro organismen niet overleven. .
    Heel veel gisten hebben al moeilijk om te overleven bij een brix waarde van  25. 
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Watermeloen kweken" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Hoi aWatermeloen, Je vind hier vooral stokers, ik weet niet of er veel kwekers zijn.  Het is de bedoeling dat je jezelf eerst even voorstelt in een nieuw topic. Na een aantal succesvolle berichten geeft de spambeveiliging je meer rechten…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Advocaat recept" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Nog even en het is weer Pasen. We halen hem nog een keer naar boven! Het advocaat topic. Ouwe wijven drankje of vinden jullie het stiekem ook wel lekker? Er staan wat inactieve leden tussen zoals Piet (voorheen Betweter) met…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Van paaseitjes tot iets lekkers ." – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Het is weer die tijd van het jaar. 
    Weer een paar zakken eitjes in huis dus klen grappig receptjes maar weer tussendoor maken. 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Stookwinkel stapt over naar PostNL" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum posted a new topic "Stookwinkel stapt over naar PostNL" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Velen hebben het al eens gevraagd, of we niet kunnen overstappen naar een andere vervoerder met een beter trackingsysteem. Natuurlijk is er geen pakketdienst foutloos. Maar we zagen uiteindelijk genoeg punten bij de huidige vervoerder die beter zouden kunnen waardoor…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist  mooi dat mijn foto’s goed zijn overgenomen en beschrijving ook. .   Wel is van belang even te vermelden dat het een makkelijk en een snel klusje lijkt maar toch tijd en nauwkeurigheid vergt.    Zelf heb ik door…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist omdat je het vat infeite wil brengen naar een sherry ” omgeving ” kun je door een graanbrand toe te voegen een verhoogde verestering krijgen.  Wat normaal in lager tijd of bij meerdere keren lager van sherry gebeurt is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @pikketanus 2-4 gr per liter inhoud .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist dat is een bruikbare optie .
    Hoewel ik zelf de sherry in percentage wat zou verhogen met alcohol of 1/3 korenbrand.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist dat is inderdaad niet verkeerd om eerst te vullen met calcium carbonaat . Na 24 uur spoelen en zet even een merkstreep met potloot op deksel en rand zodat bij monteren hij weer exact op zijn plaat komt

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    De laatste glaasjes genepi oude voorraad maar nuttigen vanavond.  De nieuwe voorraad is in de maak.
     
     IMG_20220320_175657202.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Vat weer klaar voor gebruik .
     IMG_20220319_180824611.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist vat branden prima gegaan
     IMG_20220319_180030496.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ouderwets Lightbody rum maken" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Na 9 mnd even proeven.  De blanke rum is nagenoeg gelijk in smaak als de barbados rum ” tje real McCoy.  De gold doet niet onder voor de bacardi gold . Beide de caramel achtige achtergrond . De gold wat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Still spirits classic 8 temperatuur" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @raynay je moet niet op hoge temperatuur grens van een gist stoken.  Het gaat iets sneller maar ten koste van kwaliteit.  Heb je de alcohol 1 of meer keren overgehaald ?  Voor schone alcohol moet je altijd meerdere overhalen doen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraag over reiniging bodem smartstill" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Dunder werd vroeger burned ale genoemd . later door diverse vormen van gebruik kreeg het de naam dunder. De naam Burned ale zegt het eigenlijk al . Het restant van de vergiste masch dat de warmte van de distillatie heeft…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraag over reiniging bodem smartstill" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist de hobbyisten blijven maar ouderwets knoeien , en kneien met dunderpits.  Dom en niet van deze tijd. Men heeft niet door dat er ook schadelijke stoffen en verkeerde bacteriën kunnen ontstaan .en eventueel hierdoor ook vergisting dit niet wil…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @ndre komt goed . 👍👍

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 18 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens