Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist het is geheel wat jij zelf voor ogen hebt in toekomst.  Ga je eem bourbon er eerst in doen krijg je scherpere smaken in toekomst .  Wil je meer bredere smaak kun je wijn , sherry , port gebruiken. …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist als je het vat in toekomst wil gebruiken voor whiskey is niet verstandig om er eerst rum in te doen ! ( Rum kan wel in oud whiskey vat maar noet omgekeerd )  Gebruik je kraan en dop van…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist een brandewijn Of eau de vie gaat prima in een eiken vat. Maar ook een rum uit melasse is goed te combineren. Maar ga zowiezo even jou vat van binnen bekijken dan eventueel voorbehandelen. Heb je een mini camera…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bordeaux mais poffen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @ndre volgens mij heb ik in topic mountain dew ook het. Mouten / kiemen van mais beschreven.  Het is zowiezo in de bourbon wereld een vrij algemeen iets . Moutem van mais wordt gedaan om te zorgen dat mais ook…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Bordeaux mais poffen" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bordeaux mais poffen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @ndre je kunt het poffen er veranderd weinig aan het zetmeel en suikers maar met weken in helder water zal het mais ook kiemen. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bordeaux mais poffen" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @ndre je kunt het mais poffen maar gebruik dan niet olie of iets dergelijks. .  Poffen komt door het verhitten van vocht en dat expandeert waardoor de korrel ploft   Het is beter om de mais te laten kiemen en daarna…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @ndre ik ga vragen voor jou. .
    👍
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @ndre ik zal een maatje even vragen. . hij heeft paar honderd miniatuur flesjes. Er zit 1965 bij . Ik weet alleen niet of hij kwijt wil . Ik zal hem vande week even bezoeken. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Snoepjes likeur." – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "een volle rondborstige" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Waarom liep het niet goed ?hoelang was je bezig voor opgeven ? 50 liter 1e overhaal in 3,5  uurtjes toch klaar . ? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "een volle rondborstige" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "een volle rondborstige" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @kingtb pas op dat je niet boven de 95 graden komt want dan verbrand ke de smaken .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "Onlangs gespot in de winkel" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @mccorner ik had tijdje terug een topic en filmpje over sourmash gemaakt . Daar is weinig reactie en intresse in geweest anders was daar misschien ook wel het kaam verhaal naar Boven gekomen. Want ook met sourmash whiskey productie komt…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Fruitig luchtje graanvergisting" – leuk 4 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @mccorner klopt ook bij sherry en port wordt wel kaamvorming gestimuleerd

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist gewoon beetje voorraad aanvullen . T is whiskey dus simpel te maken drank .
    Ochtend maischen en over 3 a 4 weken stookje doen middagje werk en 2e stook paar uurtjes dus niet echt boeiend en uitdagend .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @stookje kaam is een soort van oppervlakte schimmel ontstaan door zuurstof en snel delend gist aan oppervlakte. Dit kan een aparte lucht geven. Beetje wijn achtig .  Niet meteen onaangenaam.  Zolang het niet zwarte of blauwe zwemen vertoont kun je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fruitig luchtje graanvergisting" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @stookje waarschijnlijk is het kaam . Dat kan geen kwaad ..je kunt het verder afstoken.

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 21 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens