Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @murmillo nee de tiny is niet  pontaliers. maar wel een origineel recept.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "2 rvs melk ketels te koop." – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Foto van ketel uit oud hobby stook boekje als voorbeeld van een simpele werkende ketel .
     IMG_20220306_1654545092.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "2 rvs melk ketels te koop." – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Ik heb nog 2 keteltjes staan . Hoermee is vrij simpel een goedkoop keteltje te bouwen .zonder deksel €25 met deksel €35,00
    Zie volgende foto als voorbeeld d
     IMG_20220306_162806030.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Zelf gebruik ik deze kop voor absinth dan zonder de lens erin .
     IMG_20211031_1530189872.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis ik weet niet of Jan stookwinkel het heeft. Lijkt mij wel een standaard product . 
    @stookforum ?? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist een turkse hoed is cilindrisch met platte bovenkant. Kan wat taps toelopen. 
    Zoiets als op deze foto

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis afstoken kun ke het best boven 5 .0 zitten. 
    Melk maakt een bende van de stook ketel. Niet handig daarvoor te gebruiken .voor omhoog calcium carbonaat of natrium bicarbonaat.
    Voor ph omlaag calcium sulfaat. , wijnsteenzuur ,phosforzuur of zwavelzuur

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis begin op 4,7 a 4,5  en het mag zakken tot op zijn laagste 3,2. Maar dan ook meteen na gisten afstoken. . laten staan krijg je door laag ph tijdens staan toch verhoogde kans of acetaat . En denk…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @murmillo pontalier recept heeft mijn persoonlijke voorkeur  Staat ergens anders op forum

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Recept 4
     Screenshot_20220306-1334262.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Recepten 3
     Screenshot_20220306-1335333.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Recept 2
     Screenshot_20220306-1334563.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Absinth recepten uit werkboek 1863" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Originele absint recepten  van voor absinth wet. .
     Screenshot_20220306-1334264.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis ik stook ook al zo een 40 j en kan met wat wax een theelepen en lucifers heel ver komen zonder metertjes proeven ,ruiken en ook luisteren naar de ketel is altijd zeer belangrijk.  Maar als je een recept…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Lemon lime met grainfather & dome" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @moonshiner79 ik heb wat bodem platen gemaakt van geperforeerd rvs voor mensen met t 500 en grainfathers . Ik heb ook een paar van die platen gemaakt voor mensen met die toestellen waar zowel een onder als dubbele bodem in…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stooktip oud stoker" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @thetis bij een wilde vergisting heb je bij fruit vaak meerdere stammen die de stof aanpakken . Als je de gist de suikers uit fruit laat vergisten en daarnaast extra suiker toevoegd krijg je wel iets meer alcohol maar met…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Misschien interessant" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    • !!

     koper-invloed-.pdf

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Misschien interessant" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    !!
     potstill-evaluatie.pdf

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Misschien interessant" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    ??
     Taming_wild_yeast_potential_of_conventio.pdf

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Misschien interessant" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    Misschien leuk na te lezen.
     Still-Drawings.pdf

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens