-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een volgende stap" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@wervince als je een goede graan alcohol stookt en je stookt daarmee een graan brandewijn of een jonge jenever of een gin. Deze stook je zoals het hoort !! Dus alcohol via een kruiden mand . Dan heb je dranken… Read more»
-
Robbert liked forum post "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 4 maanden geleden
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 4 maanden geleden
Voor iedereen die al lange tijd op een Alquitara aan het wachten is, we hebben alle Tiny Alquitaras maar ook de grotere formaten weer allemaal op voorraad!
Klik hier hoor het assortiment
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een volgende stap" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@wervince een brandende wijn van fruit. Is dan een keus. Maar als je iets “drinkbaars” met toelaatbare smaak wil hebben dat je snel kunt drinken dan kom je in de essances ,alcohol en siroop roeren uit . Een echte likeur … Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre'" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@uridium Af en toe een beetje proeven, dit wordt heel snel heel erg lekker.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 4 maanden geleden
@pikketanus sourmash is ook als een standaard goede bourbon of whiskey te koop . De moonshiners methode is ruig , vaak meer suiker alcohol en tekenend voor goedkoop ” drank ” maken meer voor een alcohol buzz dan een drank… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@freestyledaan als je iets boddy mist en verder Weinig wil veranderen kun je glycerine toevoegen om toch meer body te krijgen
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Help" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@alchemist bij eerste overhaal stoppen voor het troebel wordt .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Help" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@roxyjai gewoon oud trukje . Aansteker , theelepel en stokje carnauba wax en je kunt al stoken. Als alcohol uit uitstroom op theelepel niet meer brand is ook tijd om te stoppen met opvang . (Meestal is smaak en geur… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@johnny dan zou je voldoende diastatisch vermogen moeten hebben . Kun je met een standaard maischen , 55 , 65 en 72 graden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@johnny als je daarmee gaat maïschen mis je diastatisch mout als je geeest hebt op hogere temperatuur. Voor optimaal moet je onder 48 gr eersten
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@ithebreather ik weet niet waar je woont. Maar ik haal zelf mijn granen bij de molen in Burdaard .
Duiven voer is voor duiven . Voor consumenten is schoner en betere kwaliteit . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Help" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@roxyjai als je geen alcohol meter hebt kun je een lepel en aansteker gebruiken voor kleine indicatie. Paar druppels uit uitstroom op lepel aansteken brand het meteen is percentage boven 48 % brand het bijna onzichtbaar is het boven 70… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
(Ook hiervan de fermentatie restanten die je over houd kun je ook als begin voor een nieuwe batch gebruiken voor een sourmash )
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@rumo inderdaad op het graan vergisten. Voor stoken Uitlekken En via filterdoek naar ketel hevelen.
Ja is een ferme stevige smaak die je krijgt. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 4 maanden geleden
@grensjager2 🙏🙏
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@rumo inderdaad ongeveer 35 liter en je zal ongeveer 2,8 a 3 liter drank overhouden.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "kraantje wappie" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@stookje als je bij een eventuele volgende bestelling het even aangeeft in het opmerkingenveld doe ik er gratis een voor je bij!
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@ithebreather begin gewoon met gerst . Het is ook de soort die het meest algemeen bruikbaar is.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "hogedrukventiel" – 4 jaren, 4 maanden geleden
@grensjager2 helemaal goed . geregeld
- Meer laden