Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een volgende stap" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @wervince als je een goede graan alcohol stookt en je stookt daarmee een graan brandewijn of een jonge jenever of een gin.   Deze stook je zoals het hoort !! Dus alcohol via een kruiden mand . Dan heb je dranken…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    Voor iedereen die al lange tijd op een Alquitara aan het wachten is, we hebben alle Tiny Alquitaras maar ook de grotere formaten weer allemaal op voorraad!
    Klik hier hoor het assortiment
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een volgende stap" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @wervince een brandende wijn van fruit. Is dan een keus.  Maar als je iets “drinkbaars” met toelaatbare smaak wil hebben dat je snel kunt drinken dan kom je in de essances  ,alcohol en siroop roeren  uit . Een echte likeur …   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre'" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @uridium Af en toe een beetje proeven, dit wordt heel snel heel erg lekker.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @pikketanus sourmash is ook als een standaard goede bourbon of whiskey te koop . De moonshiners methode is ruig , vaak meer suiker alcohol en tekenend voor goedkoop ” drank ” maken meer voor een alcohol buzz dan een drank…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "clearing agent toevoegen" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @freestyledaan als je iets boddy mist en verder Weinig wil veranderen kun je glycerine toevoegen om toch meer body te krijgen

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Help" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist bij eerste overhaal stoppen voor het troebel wordt .
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Help" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @roxyjai gewoon oud trukje . Aansteker , theelepel en stokje carnauba wax en je kunt al stoken.  Als alcohol uit uitstroom op theelepel niet meer brand is ook tijd om te stoppen met opvang . (Meestal is smaak en geur…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @johnny dan zou je voldoende diastatisch vermogen moeten hebben .  Kun je met een standaard maischen  , 55  , 65 en 72 graden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @johnny als je daarmee gaat maïschen mis je diastatisch mout als je geeest hebt op hogere temperatuur.   Voor optimaal moet je onder 48 gr eersten

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @ithebreather ik weet niet waar je woont. Maar ik haal zelf mijn granen bij de molen in Burdaard .
    Duiven voer is voor duiven .  Voor consumenten is schoner en betere kwaliteit .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Help" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @roxyjai als je geen alcohol meter hebt kun je een lepel en aansteker gebruiken voor kleine indicatie.  Paar druppels uit uitstroom op lepel aansteken brand het meteen is percentage boven 48 %  brand het bijna onzichtbaar is het boven 70…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    (Ook hiervan  de fermentatie restanten die je over houd  kun je ook als begin voor een nieuwe batch gebruiken voor een sourmash )

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @rumo inderdaad  op het graan vergisten.  Voor stoken Uitlekken En via filterdoek naar ketel hevelen. 
    Ja is een ferme stevige  smaak die je krijgt.  

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @grensjager2 🙏🙏

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @rumo inderdaad ongeveer 35 liter  en je zal ongeveer 2,8 a 3 liter drank overhouden.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "kraantje wappie" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @stookje als je bij een eventuele volgende bestelling het even aangeeft in het opmerkingenveld doe ik er gratis een voor je bij!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @ithebreather begin gewoon met gerst .  Het is ook de soort die het meest algemeen bruikbaar is.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "hogedrukventiel" – 4 jaren, 4 maanden geleden

    @grensjager2 helemaal goed . geregeld

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 1 dag geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens