Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept gezocht; Stroopwafel likeur" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kingtb je kunt het op meerdere manieren doen .
    Caramel van rietsuiker amandel en vanille kaneel .
    Maar ook met cacoa olie of rauwe cacao boon voor het boter achtige 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een goedendag" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @wervince tomaten puree is misschien wel een bodem van voeding stoffen maar gelijk ook een vervuiler . Ook een zweem in destilaat kan daaruit afkomstig zijn . Tomaten pureer verhoogt zuurtegraad en hoog zeer in destilaat kan oorzaak zijn voornamelijk…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Ingebruikname nieuwe destillatie kolom" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ingebruikname nieuwe destillatie kolom" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @thurstan voor een nieuwe r.vs kolom zou azijn niet nodig moeten zijn . Gebruik Een vaatwasmachine reiniger . Dus geen afwasmiddel .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ingebruikname nieuwe destillatie kolom" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @thurstan is de kolom van rvs  of koper ?  een nieuwe kolom reinig je gewoon goed met een vaatwasmachine reiniger en naspoelen. Een koperen kolom even spoelen met een zuur is te adviseren. . Sacrificial run bij zelfbouwers ? Onzin…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist & Dextrose" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @edjev gebruik van dextrose of geïnverteerd suiker zal altijd voordeel geven in vergisting tegenover gewoon tafelsuiker . Gist kan makkelijker suikers verwerken  , vlotter en heeft minder uitstoot van azijn zuur . Doordoor minder bijsmaak en minder verlies aan voorloop…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22 ik gebruik op latoen koper inderdaad een elektrische bout . Omdat het zo dun is krijg je het prima op temperatuur daarmee
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een goedendag" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @wervince zuur. , Azijn , acetaat ,  aards , bitter.   ” Muf ” dat hoort er niet in.  Het is inderdaad het beginners proefje om met glaasjes te werken. Maar let op  Proeven kun je niet met zoveel glaasjes ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraag 2e stook" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Ney als alchemist zegt doe belg is van goede bedoelingen maar er zijn een aantal dingen die niet geheel verstandig zijn.   Waarschijnlijk ook een stookboekje van amateurs voor amateurs als basis gebruikt . Wanneer percentage na eerste stook beneden 48…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22 het is inderdaad even lastig gepriegel maar de latoen koper is flexibel je kunt dus iets ruimte maken en gemakkelijk weer strak vouwen. .het is dun dus er zit zeer snel warmte in. Dan vloeit de soldeer ook snel…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus  2 gram calium per liter is afdoende .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky mout" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @michrd De mais moet grof gemalen of gewalst vooraf .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @rumo  . Ook daar zit wat in dat met robot  je alleen een continue alcohol krijgt  .  Masr dan kom je toch alleen weer uit op alcohol wat voor mengen en roeren met geur kleur en smaakstoffen ,/ essances wordt…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @rumo Er is te weinig ruimte om winst uit te halen.   Temperatuur reacties op regeling alleen Al gaat bij de ketel traag.  Zowel stijgen en dalen.  Alleen met sensoren kun je dat niet veranderen.
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @bertel ik heb bij een aantal t500 apparaten upgrades gedaan waaronder ook meetpunten erbij gemaakt . Ook vermogen regelaars ingebouwd.  Punt is dat je bij het apparaat daarmee niet veel winst maakt.  . Je haalt meer winst uit flow veranderen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Contronius controller" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @bertel het lijkt mooier dan jr denkt.  Al zou de controler alles aan kunnen . Je loopt meteen tegen de beperkingen van de hobby ketel aan. Je zal naast een contoler ook in andere aanpassingen moeten investeren .  Je kunt…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus wanneer met natrium hydroxide stookt stook je op hogere temperatuur . Dus zal het station niet snel vollopen.   .  Stook je met overstort gebruik je geen natrium hydroxide .  Er wordt ook wel gestookt met een andere vloeistof erin…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22  sorry de tekening is even snel klad .
    Schoonmaken is vrij simpel .. gewoon spoelen met licht zuur en dan in de ultrasoon ..
     
     IMG_20220122_1428013312.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22 ik kan een schets maken met doorsnee.  . Het ” honing raad,”  zit erin gezoldeerd .  En huis zit ook dicht gezoldeerd 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre'" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @lambik grappig is dat aquavit  , vodka en ook de benaming whiskey betekenen levenswater.

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens