-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 met dit materiaal . Daar knip je vellen van . Met twee dunne stripjesstaal van 10 bij 1 mm vouw je een zig zag . Dat soldeer je met een klein vlammetje tegen elkaar . Een buisje steekt onder… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kingtb het verschil tussen gerst vlokken / grof gewalst gerst en pilsmout is toch wel een vrij groot verschil. Mout zal lichter en wat zuur zijn . Granen zullen warmere tonen geven en voller zijn in ook de nasmaak. Het… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik helemaal goed . Gezellig . ,👍
-
Robbert liked forum post "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@aton in de restanten zitten te veel vervuilingen dir je niet wil mee hebben. Je kunt bepaalde stoffen die erin opgelost zijn ook niet eruit filteren
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
Op foto van mij boven staat een klein ” potje ” waarin een klein honing raad van latoen koper zit .
Zig zag gevouwen latoen koper plaatjes gesoldeerd als honingraat aan elkaar . Gepriggel maar moeite waard
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 de tekeningen zijn wel degelijk getest ze staan in Manual for the distiller. Boek uit 1938 en in hoofdstuk worden ze ook verder uitgelegd . Fijnfilters of rectificatie stations kunnen werken met schotels , rafinage lens. Soort bubbel caps…. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik geen dank. Er staan nog een paar filmpjes meer over whiskey , En je bent welkom met al jou vragen . ( Mag ook via app of pb altijd . Of eventueel eens hier mee te stoken is ook… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik hier een eenvoudig filmpje. : Uhttps://youtu.be/19diBeEXYkc
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden
- @lambik hier een eenvoudig filmpje. : Uhttps://youtu.be/19diBeEXYkc
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
En
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 rectificatie is zowel verhogen van percentage en zuivering van destilaat In de gin destileerderij in Plymouth en in pontalier kun je het van dichtbij bekijken . Beschrijvingen vind je overal terug in ook oude Amerikaanse / Ierse naslagwerk. … Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@kees22 kam is soort honing raad en ook worden schotels gebruikt . Nee het is niet oost Europa over hele wereld wordenn rectificatie vaten gebruikt. . Niet alles valt onder thumper ! Bij o.a. bacardi stookt men over 4 stations… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@leendert je hebt een beetje het principe te pakken het zit er wel dichtbij. . . de wand wordt vanbinnen gekoeld en er zitten normaal een paar schalen in .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Een goedendag" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@wervince tijd is moeilijk te zeggen. Het verschild van ketel tot ketel. Van opstelling tot opstelling . Ook hoe is brander verhouding.
Zelf doe ik een eerste overhaal met 50 liter inhoud ook in 3en half uur .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@ahelmons het is Inderdaad damp . Met goede afregelen zal de damp temperatuur het continu houden . Dus geen terug condensator .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Likeur 43" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@lambik gewoon zoals ze in een zak zitten. Halve dus 😁
-
Robbert liked forum post "sugerwash" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp gezocht — Appelcider recept oke??" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@moonshiner79 voor cider mag het nog iets zakken. 2,8 is wel het maximale. Je kunt schelpen of eierschalen toevoegen als soort zuurbuffer waardoor de ph minder of niet verder zal zakken .
- Meer laden