Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22 met dit materiaal .  Daar knip je vellen van .  Met twee dunne stripjesstaal van 10 bij 1 mm  vouw je een zig zag .  Dat soldeer je met een klein vlammetje tegen elkaar . Een buisje steekt onder…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kingtb het verschil tussen gerst vlokken / grof  gewalst gerst en pilsmout is toch wel een vrij groot verschil.  Mout zal lichter en wat zuur zijn  . Granen zullen warmere tonen geven en voller zijn in ook de nasmaak.  Het…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @lambik helemaal goed . Gezellig . ,👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @aton in de restanten zitten te veel vervuilingen dir je niet wil mee hebben.  Je kunt bepaalde stoffen die erin opgelost zijn ook niet eruit filteren

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Op foto van mij boven staat een klein ” potje  ” waarin een klein  honing raad van latoen koper zit . 
    Zig zag gevouwen latoen  koper plaatjes gesoldeerd als honingraat aan elkaar . Gepriggel maar moeite waard
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22 de tekeningen zijn wel degelijk getest ze staan in Manual for the distiller. Boek uit 1938 en in hoofdstuk worden ze ook verder uitgelegd . Fijnfilters of rectificatie stations kunnen werken met schotels , rafinage lens.  Soort bubbel caps….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @lambik geen dank.  Er staan nog een paar filmpjes meer over whiskey , En je bent welkom met al jou vragen .  ( Mag ook via app of pb altijd . Of eventueel eens hier mee te stoken is ook…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @lambik  hier een eenvoudig filmpje. : Uhttps://youtu.be/19diBeEXYkc

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky van begin tot eind" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    • @lambik  hier een eenvoudig filmpje. : Uhttps://youtu.be/19diBeEXYkc
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    En

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Deze
     IMG_20220120_1844211722.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22 rectificatie is zowel verhogen van percentage en zuivering van destilaat  In de gin destileerderij in Plymouth en in pontalier    kun je het van dichtbij bekijken . Beschrijvingen vind je overal terug in ook oude Amerikaanse / Ierse naslagwerk.  …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @kees22 kam is soort honing raad en ook worden schotels gebruikt .  Nee het is niet oost Europa over hele wereld wordenn rectificatie vaten gebruikt. .  Niet alles valt onder thumper ! Bij o.a. bacardi stookt men over 4 stations…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @leendert je hebt een beetje het principe  te pakken het zit er wel dichtbij. . . de wand wordt vanbinnen gekoeld en er zitten normaal een paar schalen in  .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Een goedendag" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @wervince tijd is moeilijk te zeggen.  Het verschild van ketel tot ketel. Van opstelling tot opstelling  . Ook hoe is brander verhouding.
    Zelf doe ik een eerste overhaal met 50 liter inhoud ook in 3en half uur .  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @ahelmons het is Inderdaad damp . Met goede afregelen zal de damp temperatuur het continu houden . Dus geen terug condensator .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Likeur 43" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @lambik gewoon zoals ze in een zak zitten. Halve dus 😁

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "sugerwash" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp gezocht — Appelcider recept oke??" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @moonshiner79 voor cider mag het nog iets zakken. 2,8 is wel het maximale.   Je kunt schelpen of eierschalen toevoegen als soort zuurbuffer waardoor de ph minder of niet verder zal zakken .

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens