Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @st3v3nsz baking soda is inderdaad natrium bicarbonaat .
    Voorzichtig bij voegen . Niet met te grote scheppen tegelijk. .. afgestreken theelepel   en dan even wachten en opnieuw evrn meten. .
    Weinig bijzonders te zien op foto. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @st3v3nsz voor een verhoging van bijna 2 punten kunnje ook natrium bicarbonaat gebruiken  of soda. 
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky mout" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @roxyjai ik haal mijn mais zelf bij de graanmolen in Burdaard . Maar ook hier kun je prima terecht  : https://www.demolenwinkel.nl/product/maiskorrels-25-kg/

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoelang hout in fles laten zitten" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Ook maakt voor de tijd van aan hout bloodstelling uit de hoeveelheid hout snippers /  stookjes /blokjes .  Wat voor hout het is . Hoe lang heeft het hout gelegen . Ligt het al een paar jaar zal het minder…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aardappel vodka van patat" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @odevie schrapen of schillen is wel verstandig. De schil zit vervelende stofjes in die muffe smaak geven  Met enzymen breek je cellen open en knip je de suiker ketens stuk .  koken en vriezen zijn distructief voor cellen en ketens…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aardappel vodka van patat" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @odevie  Inderdaad je kookt de aardappelen en dan temperatuur laten zaken tot 67 graden met citroen zuur of fosfor zuur ph op 5 ,5 zetten.  ( Aardappel hebben zelf een ph van rond 6,1 en nederlands water zit tussen 6…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky mout" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @michrd het Door koken is enkele minuten .  Het hoeft niet geheel gaar . De verhouding voor mout en mais is minimaal 1 kg mout op 10 kilo maar is beter om 2 kg te gebruiken. . Voor een bourbon…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky mout" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Maïs in blik is bruikbaar maar heeft een warmte / stoom behandeling gehad.  Hiermee moet je wel rekening houden . En sommige blik groentes bevatten toevoegingen en ook oppassen met openen dat de mais er gelijk moet. Langer staan met…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Dropshot maken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @odevie wanneer je begint met 1 liter  45%  en je verliest bij Destilatie slechts enkele milliliters  zal je bij laatst aanvullen weer tot 1 liter zal je op zo goed als 42 % moeten uitkomen . Je kunt ook wachten…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraagje temperatuur mijn installatie" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @jeffrey een regelbare gasdruk regelaar kan helpen met themperatuur beheer . Je kunt dan nauwkeuriger jou vlam regelen en wanneer je stookt en de themperatuur loopt wat op kum je beter temperen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Domme vraag" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Het is niet aan het merk ,prijs of de winkel te zien of een wijn bruikbaar is .  ‘T is wel zo dat als je bagger gebruikt je ook bagger zal stoken . Probleem is dus om te uit te…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @pikketanus de ene werkt met soda  vulling de andere met kanaaltjes . Dat bolletje van leendert met koeling en een raad of kam . 
    Ik denk dat het makkelijkste is om wat doorsnee tekeningen te maken . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    En nog een opstelling die ik enkele keer gebruik
     1635693098-IMG_20211031_153018987.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    Ook dit is rectificatie / filtering
     1612722523-plonk.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @alchemist nee de armanac alambiek is ook net weer anders ! Er zijn meer configuraties met meerdere stations  dan charantaise , armanac en zeker als de moonshine thumper !

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @leendert het fijnfilter is een rectificatie waarbij als het ware als een secondaire kolom.  De damp komt erin en de damp wordt gekoelt waardoor een deel in de schaal valt   en de  overgebleven niet terug gecondenseerde   damp doorloopt naar de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "SG blijft hoog na 4 weken" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @st3v3nsz gebruik een high pitch van 2,5 tot 3 gr per liter en zet de ketel warmer.  Hangt van gist af wat ik gebruik   .is het een gist die meer warmte nodig heeft dan  gebruik ik terrarium warmte matten of…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @leendert. Raar dat een distilleerder niet weer wat hij voor inrichting gebruikt . Het lijkt mij dat je een charantaise beschrijft  ,( continu systeem ,) is het een charantaise opstelling die je bedoeld?  Ik het een rectificatie vat of is…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Hoi, ik stel me dan ook maar even voor." – 4 jaren, 5 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens