-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Gelukkig nieuwjaar allemaal!" – 4 jaren, 5 maanden geleden
Ook namens mij, iedereen een geweldig goed stookjaar gewenst!
-
munckerik antwoordde op het onderwerp "kan de counterflow chiller worden aangesloten op de glycol koeler" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@ithebreather ik heb deze vraag ook eens voorgelegd aan de fabrikant en kreeg als antwoord dat de koelcapaciteit te klein is om kokend wort terug te koelen. De kans is erg groot dat je de chiller in de vernieling draait.
-
Robbert liked forum post "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste ruwstook is een feit" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@ronpal mooi dat je naar tevredenheid de eerste stook heb kunnen doen . Ja spoel altijd de ketel tussen stoken door ! Achtergebleven stoffen zullen altijd invloed hebben . ( Er zijn maar enkele dranken waarbij resten uit vorige stook… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@theresa Lijkt mij vrij logisch dat iemand die een scotch of islay whisky wil maken weet dat je daarvoor geen kraanwater gebruikt maar welwater het liefst uit een veen gebied gebruikt of water gefilterd over turf. . Je kunt immers… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum runners" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@meneer-van-beusdenkom bij een welkoop of fourage handel kun je krijt / calsium Carbonaat verkrijgen . Bij fourage nog geen €10 per 20 kg . Het beetje eiwit en vetten die nog in eierdoppen zitten kunnen geen kwaad mits het… Read more»
-
Robbert liked forum post "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Stap voor stap gin en / of whiskey stoken" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@ndre je moet rekenen op 1 kg mout ( mout /graan) op 3,1 liter . Dus 7,5 kg voor een vat van 25 liter .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@gusjke elke plantaardige glycerine kun je gebruiken. Vino ferm of Kruidvat beide is prima . 10 – 15 mil per liter .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@gusjke zelf zou ik bij dergelijke fout iets zwavelzuur toevoegen hierna ph corrigeren tot 5 a 6 en dan op pot destilleren. Als je dat niet aan durft neem dan glycerine voeg dat toe en destileer zo dat je niet… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@gusjke Te weinig gistvoeding zal gist vroegtijdig stoppen teveel gistvoeding als DAB geeft vervuiling wat negatief effect kan hebben op vergistingen , maar ook de smaak kan aantasten en kwaliteit van alcohol . troebel worden en zweem kan er ontstaat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@gusjke 1 theelepel per liter is vrij veel . 3 tot 5 gram per 10 liter is voldoende .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@stokes ik neem aan dat Stookwinkel het verkoopt .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@moonshiner79 het kan aan ph liggen maar ook aan het gist zelf , giststress . Of voeding .,
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@gusjke waarom tomaten puree ? Een gebruik voortgekomen uit armoede van moonshiners kneierij.
Tomaten puree geeft verzuring , bijsmaak en vervuiling ..
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@gusjke je kunt even koken en met eiwit de melasse voorbehandelen. . Wanneer ne de melasse voor vergisting klaar hebt kun je eierschalen of schelpen toevoegen. Wanneer zuurtegraad omhoog loopt ” vreet ” als het waren het zuur aan de… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@pikketanus de viscositeit van onverdunde melasse maakt het lastiger . Het eiwit blijft dan zweven .
Het beste kun je verdunnen . -
Robbert liked forum post "Laatste test voor de eerste echte run" – 4 jaren, 5 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@stephan het schuim wat je afschept en de drap onderin laat je achter. Dat gebruik je niet. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Melasse zuiveren" – 4 jaren, 5 maanden geleden
@gmp je kunt gist hetgebruiken maar je moet het wel ” reinigen. ” Je neemt anders ook zuren van de autolyse mee .
- Meer laden