-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 je kunt er op twsten maar je kunt het ook ruiken en proeven als het doorgeschoten is. . Als de geur gewoon bierachtig zuur is is het okee. Zit er een beetje een scherpe ” lijm” lucht aan en… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "in wat bewaren jullie je eindproduct?" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@kees22 inderdaad daarom worden kunststoffen op den duur hard en poreus .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 dan zijn die stukjes wat gecaramelliseerde resten . Bij maischen zet je meer ketens om dan alleen zetmeel . Hoewel de jodium test als algemene test wordt gebruikt is het niet dat 100 % van de ketens zijn omgezet. … Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 nee ga niet aftappen tussendoor . In de laag zitten nog voeding stoffen . En je moet een gistende massa zo weinig mogelijk verstoren . Ik heb niet geheel meegekregen wat de basis ingrediënten zijn . Ik vind de… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Slangen T500" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@haak nee vakantie duurt nog even. Tot en met de 29e verstuur ik nog. 30e voorraad tellen en de 31e vliegen we naar Tenerife.
De bbq blijft uit deze dagen, vanavond chinees en morgen zien we nog wel 🙂
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Slangen T500" – 4 jaren, 6 maanden geleden
Helaas hebben we deze niet los in het assortiment. Maar een iets re dik slangetje maak je passend met een slangenklemmetje 😉
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke zelfbouw stookketel" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@jeffrey waarom ga je voor birtwatchers ? Een recept dat bijsmaak heeft door tomaten puree , meer kans op schimmel , kans op meer acetaten vorming en vervuiling en verkleuring gistton en lastiger te reinigen stookketel na stook . …. Read more»
-
Robbert liked forum post "Welke zelfbouw stookketel" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke zelfbouw stookketel" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@jeffrey wat wil je gaan doen ? Wat wil je stoken ? Suiker alcohol voor wat mengen en roeren met essences ? Hoge percentage’s ? Volle smaken ? Kruidendranken? Een gewone ketel voor de algemene whiskey , slivovitsj of rum… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "eikenhout bewerken" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@johnny bij vaten noemen ze zwavel behandeling ” wieken ” Door zwavelwiek te branden en het hout daarmee te ” roken ” kun je het hout behandelen . Pas op dat je geen zwavel restanten zelf op je hout krijgt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@pikketanus inderdaad wanneer je eerst verdund kunnen verontreinigingen ook makkelijker vrijkomen en aan schuimeiwit hechten
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "eikenhout bewerken" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@johnny wanneer hout opgeslagen is geweest voor langere tijd zou ik zowiezo ook het hout even met zwavel behandelen. Wil je er een bourbon , sherry , port of andere smaak aan hebbem zal je het eerst enkele weken of… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "in wat bewaren jullie je eindproduct?" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@adalf ik gebruik 5 liter en 10 liter glazen flessen en kruiken .Liter flessen van glas . Maar ook eiken vaten. .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "De Winexpert wijnpakket ervaring" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@stephan dan zal je een glaasje moeten inschenken ;-.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@stephan alleen eiwit ! Ja half ei zou genoeg zijn. Maar iets meer kan geen kwaad. Je schept het toch af
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@stephan het hangt even van de kwaliteit van melasse en hoeveel heid af . Stel je hebt 50 liter melasse van 20 – 21 brix . Neem dan het eiwit van 1 ei en klopt dit tot schuim . Dit… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel melasse" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@stephan . Zuiver de melasse , bepaal het Sg ( onder de 1090 !!,! ) en het stuur ph en laat gist het werk doen .
-
Robbert liked forum post "actieve kool uit de mash filteren" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
munckerik liked forum post "Het grote "deel je etiketten: topic" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "actieve kool uit de mash filteren" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@klokkie wanneer de vergisting over is verwerk je het. Je kunt het afhevelen van de dode gist cellen en nog een paar dagen laten staan . Maar Wil je het een paar weken bewaren kun je het beste wat sulfiet… Read more»
- Meer laden