Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "actieve kool uit de mash filteren" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van enkel rietsuiker?" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @kingtb na je eerste overhaal laat je de ketel afkoelen . Hevel een deel van jou restanten af en vul de ketel bij met het destilaat van eeste overhaal. Stook dit met scheidingen van voor en naloop .  Er zijn…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "actieve kool uit de mash filteren" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @klokkie als je extra wil klaren gebruik dan vislijm . Maar dat kan ook extra dagen tijd kosten wat ook fe versheid en daarmee kwaliteit verknalt. Maar je kunt het ook Gewoon stoken . Je moet toch een 2e overhaal…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "actieve kool uit de mash filteren" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @klokkie welkom . Zie jezelf niet als prutser . Het is Onwetendheid  . Dat hebben we allemaal overleefd.  In de meeste normale suiker vergistingen gebruik je : suiker , gist , water , citroenzuur en gistvoeding . Meer is niet…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash aanvullingen?" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @kingtb de ph zal binnen een korte tijd ongeveer 1 punt zakken .
    Je maakt toch maar suiker alcohol dus kan dit ph volstaan .
    Meeste gist soorten kunnen hier wel in werken.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "De Winexpert wijnpakket ervaring" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    Leuk fotoverslag Stephan! 

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik liked forum post "geen Wijnkelder maar Geuzekelder" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Naast druiven nu ook Kweepeer en Rode Pruimen concentraat" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @stookje  is idd behoorlijk zuur. Ik heb er aan het eind een beetje suiker bijgedaan wat hem vervolgens doortrok naar 1008. Bijsturen PH zal hem waarschijnlijk naar de 0.999 brengen. Maar ik had geen ph meter bijdehand dus heb het…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Muesli ''Whisky"" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Muesli ''Whisky"" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @carlosje naar wat ik gelezen heb en zeker met wat ik geproefd heb heb ik geen hoge pet op van de hoge temperatuur amylase .  Ik kreeg een flesje toegestuurt door de man die uitgebreid de amylase teste.  Smaak was…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Limoncello blijft bevriezen" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @rumo huwen is het mengen , binden  samengaan van stoffen aan de alcohol . Rijpen volgt daarna. . het is ook beter om dranken na destilatie eerst te laten staan voor sommige enkele uren en andere enkele dagen en daarna…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @rumo voor een filmpje betreft een kokos drank / likeur   zal je even moeten wachten.  .mijn eerst volgende tiny ( tipje van sluier” iets met kers ” ) is deels voorbereid maar dat staat ook stil . door voor de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Pirate Machine Elves : Een Rum experiment" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Limoncello blijft bevriezen" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Limoncello blijft bevriezen" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @wallie777 geïnverteerd suiker lost beter op dan kristal suiker , water en olieen pakken alleen met gebruik van emulgator . Bij voorbeeld door toevoeging van lecitine.  
    Maar waarom zou je limonchello zo lang bewaren of in vriezer leggen ? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Limoncello blijft bevriezen" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    @wallie777  waar alchemist naar verwijst gaat om stolling bij kou van o.a. etherische oliën. Hoeveelheid  kan verschillen in versheid grote dikte van schilvan gebruikte fruit.  Niet alleen suiker en percentage 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Limoncello blijft bevriezen" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Limoncello blijft bevriezen" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Alcohol meten na marcheren" – 4 jaren, 6 maanden geleden

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Likeur 43" – 4 jaren, 6 maanden geleden

    Licor 43 Original is een premiumlikeur geproduceerd in Cartagena, Spanje. Een geheim Spaans familierecept van 43 natuurlijke ingrediënten waaronder mediterrane citrusvruchten en geselecteerde botanische ingrediënten……
    Zal nog niet meevallen om de 43 “geheime” ingrediënten te ontrafelen.

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens