-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Naast druiven nu ook Kweepeer en Rode Pruimen concentraat" – 4 jaren, 6 maanden geleden
De concentraten zijn binnen! https://www.stookwinkel.nl/product-categorie/vergistbare-vruchtenconcentraten-en-melassse/?orderby=popularity
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 in principe zijn er in een graanbeslag al voedingstoffen aanwezig. Maar Een klein beetje dap kan geen kwaad. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 de c70 en de Brugge man zijn met een normale verhouding beide prima gisten . Ook beide vrij universeel te gebruiken. Van de c70 kun je minder gewicht gebruiken dan de bruggeman Als je de bruggeman bakkersgist op graan… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vereenvoudigen schroten moutmolen" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@alchemist klan schroten is niet vanwege stof. De manier van schroten is verschillend . Niet alleen betreft korrel grote die je prevereert . Ook hoe de kalfjes breken of loskomen heeft invloed. Ook graan soort kan soms op de een… Read more»
-
Robbert liked forum post "Voorstelrondje" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstelrondje" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@sjuul hangt helemaal af van het vermogen van het electrische plaatje. Er zijn elementen die genoeg vermogen ervoor hebben verkrijgbaar. En anders een gas brander is ook een optie .voordeel is daarvan dat je veel meer controle hebt over… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@murmillo het is ook niet moeilijk en prima te doen en het verhoogt enorm de kwaliteit van product en mogelijkheid in creatie van een smaak . maar de meeste willen zo veel mogelijk opbrengst en zo snel mogelijk . En… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstelrondje" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@sjuul . Persoonlijk gezien het volume van begin beslag ( masch ) en uiteindelijke eind volume is misschien 15 liter een handiger formaat .
-
Robbert liked forum post "Voorstelrondje" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 je kunt gerstemout en tarwe gebruiken maar ook gerstemout met gerst en tarwe . Je houd daarmee warme maar lichte achtergrond en voor maischen geeft dat weinig verschil. Granen als Rogge boekweit en haver zou ik zijn wat meer… Read more»
-
Stookforum liked forum post "Zelfbouw fruitpers" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
Stookforum liked forum post "Zelfbouw fruitpers" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
Stookforum liked forum post "Zelfbouw fruitpers" – 4 jaren, 6 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 je zou bij Kruidvat of natuurwinkel kunnen kijken voor een potje mineralen complex pillen.
Deze volstaan prima. . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@theresa ik geloof niet dat er zoveel mensen interrese in een filmpje over mouten en eesten hebben. Mensen kopen liever het kant en klaar . Mensen gaan voor het gemak en nemen de algemene kant en klaar smaakjes dan voor… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Van graan tot vat: zelf mouten" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@pikketanus klopt ook chocolat malt eerste gewoon gemout wordt hierna gedroogt en verhit op hoge temperatuur voor een kortere tijd dan roated Het beste is ook de 2 rijig gerst ervoor te gebruiken . Dit vanwege korrel Groen mout en… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Naast druiven nu ook Kweepeer en Rode Pruimen concentraat" – 4 jaren, 6 maanden geleden
Zojuist de labtests geupload bij het originele bericht bovenaan.
Originele bericht iets aangepast wegens het niet leverbaar zijn van sommige concentraten.
Vrijdag kan er dus weer druivenconcentraat worden verzonden. Daarnaast Kweepeer en pruimen. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Recept voor neutrale graanalcohol gezocht" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 in topic graanalcohol staat ook al een receptuur. . Een alcohol maken voor likeur is maar net wat voor likeuren je gaat maken . Ga je fruit likeuren makem is een alcohol uit fruit beter . Ga je meer… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Graan alcohol" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@moonshiner79 men praat altijd over ” voor omzetting van zetmeel heeft men amylase nodig “. Maar er zijn meerdere type van suikerketens en vertakkingen . Om zoveel mogelijk verwerking ( omzetten , knippen ) te krijgen zijn heeft de amylase… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Meer fruit concentraten bij Stookwinkel" – 4 jaren, 6 maanden geleden
@stookje top! Een paar dagen geduld, maar dan ben je ook de eerste die het mag gaan proeven 😉
- Meer laden