Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @ndre een drank van de goden heerlijk .  Enjoy. Cheers .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DADY (distillers active dry yeast)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @cary  weer die auto correctie !  😖 moet boven genoemde gisten zijn .
    Grootverpakking 5 en 10 kg . De 500 gr vind je op amazon en ebay . 
    DAP is Diamoniumfosfaat als gist voeding .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "droge bakkersgist proberen" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @cary de tomaten puree is een  slecht voorbeeld overgewaaid moonshiners kneierij !  Het vervuilt , verzuurt en geeft Bijsmaak . Je ketels verkleuren ervan . Daarnaast ook meer kans op zweem in destilaat . . Citroen zuur is in veel…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DADY (distillers active dry yeast)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @cary de redstar is in Nederland in grootverpakking via groothandel te bestellen .  Kleine verpakking via internet te vinden . Fermentis C70 is een zeer breed hoogwaardige gist soort samen met de Gr2 e HG 1  zeer goed bruikbaar voor…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whiskey maken deel 1 beslag maken. + deel 2 het destilleren ( Videos )" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist dankje voor jou mooie analyse en beoordeling. Het maken van een whiskey op zich is voor mij inderdaad Inmiddels een routine klusje tussendoor omdat ik het al wat jaren doe en ook een full body is zoals je ziet…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DADY (distillers active dry yeast)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @cary Ik heb via een mij bekende  destilleerderij  al inmiddels aardig  poosje terug emmer  Carlson gist mee genomen voor als ik snel even wil pakken  .  Is de zelfdegist  als de red star dady. Inmiddels al meerdere keren gebruikt ….   Read more»

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik liked forum post "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist Leuk proeverijtje dus. Ja onze Noorderling maakt verrassend leuk dingen. Proost alvast en een prettig weekend.

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist dan smaak het straks enkel lekkerder 😁

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist Er zit ook al heel lang een 5 in de klok.

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Eigen productie en uit eigen vriezer 😎
     IMG_4343.jpeg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert posted a new topic "Wanneer een vat nog iets lekt ?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Onlangs heb een gebruikt vat erbij gekregen . Opzich was deze met de vorige inhoud dicht . Maar een port bevat meer vaste deeltjes dan een schrale whiskey . Na vullen ging het vat weer iets zweten langs naad ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Onze eerste Hongaarse Palinka" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @nieuwersluis-stookt als temperatuur hoger oploopt krijg je meer andere stoffen mee . Loopt temperatuur te hoog op “verbranden ” ook de stoffen die de smaken / esters vormen. Des te meer ruwe stoffen in ketel mee worden gestookt des te…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimen nu drie weken op gist de twijfel slaat toe" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshineaandelek  je kunt niet voorloop en naloop hoeveelheid bepalen in milliliters . Kleur , helderheid , geur , smaak zijn bepalend.  Hoeveelheid hangt niet alleen af van hoeveelheid liters . Kwaliteit van beslag , scheidend vermogen van ketel , en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @troet belangrijk is ook dat wanneer koper os gereinigd met een zuur of een loog goed na te spoelen of eventueel een sopje erdoor zodat zuur of loogresten goed weg zijn . Blijft er wat achter kan dit in opslag…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist oud en charismatisch is mee te leven .
    En vertel hoe is het met jong en lelijk alchemist ? 😂

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist hoezo ?
     unnamed.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist ventilator kacheltje van de gamma

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    De 5e dag is de gist volop actief . Wat vers water erbij gedaan en beetje meel . Over 48 u nog eens erbij en wat meel . Dan zou het moeten gaan rijzen. . dan kan het gedroogd.  IMG_20211013_202641838.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    De 5e dag is de gist volop actief . Wat vers water erbij gedaan en beetje meel . Over 48 u nog eens erbij en wat meel . Dan zou het moeten gaan rijzen. . dan kan het gedroogd.  IMG_20211013_202641838.jpg

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens