-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Doorroeren en afdekken.
IMG_20211010_133213397.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Hierna nog twee lepels patent bloem
IMG_20211010_133010689_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Hierna rauwe honing erdoor roeren
IMG_20211010_132757191.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Toevoegen
IMG_20211010_132721332_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Restanten van ananas ga ik nu gebruiken
IMG_20211010_132613805.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Nog wat water erbij
IMG_20211010_132604379_HDR.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Na koken
IMG_20211010_132428981.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Een simpel oude manier van gisting opwekken .
Mout koken in water.
Hoeveelheid water is wat de mout kan opnemen .
IMG_20211010_131634667.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Website met Amerikaanse recepten" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@thekid weet je zeker dat de acetaat lucht nog niet aanwezig was in de stookwijn ?
Meestal is de herkomst al daar aanwezig .
Vaak een fout in vergisting of ook te lang laten staan na gisting voor afstoken. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
P.s. De Amerikaanse vorm van absinth is trouwens de simpelste manier om een blanche te maken . maar de bakermat van goede drank is toch europa en het midden oosten . Oude Amerikaanse drank recepten zijn vaak slechte aftreksels …. Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak gebruik van een kookzak is nooit Verkeerd .
Voor pruimen Stoken is 80 cm zeker niet echt handig . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@matson beginsel voor elke hobby / thuis destilleerder is weten een basis alcohol te maken uit graan . In topic ” Recept voor neutrale graanalcohol gezocht ” vind je voorbeelden. Ja het is zeker mogelijk om een blanche te maken… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak wat heb je voor ketel waarin je gaat Stoken ? En waarom een kolom op de ketel ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kookstenen kookzak of niet" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@haak als je stenen onderin doet als soort afstand houder en daar de kookzak oplegt is natuurlijk een goed plan De kookstenen zorgen ook voor meer werveling , verminderen kans op overkoken , geven door zelf langzaam warmte op te… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vlaams Rood" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@wiliam het werken met mout om daar gist oo te kweken is al zeer oud. Deze oude manier om gist te maken was dat men nam ketel water hierin mengde men mout 2 :1 met hop bellen en of men… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
alcohol uit suiker te gebruiken voor absinth is ongeveer hetzelfde als een bad nemen in het water waar de sokken van het nederlands elftal in is gewassen na een van hun verloren wedstrijden . Het suiker stoken met een t500… Read more»
-
Robbert liked forum post "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Welkom op het forum . Leuk dat absinth je interesse is . Inderdaad zoals alchemist zegt heb ik klein beetje ervaring met absinth het is juist Een van de dranken die ik al vanaf dat ik begon zo een 40j… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Onze eerste Hongaarse Palinka" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@nieuwersluis-stookt . Ja je kunt versnellen maar Gist moet in zijn normale milieu zijn werk doen. Ga je forceren om te versnellen kun je juist nog meer problemen krijgen .
Het is nooit verstandig te forceren . . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke set: T500 reflux & Alambiek OF Spaanse alambiek met reflux" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@moonshiner79 als je voor volle smaken gaat en betrouwbaarheid en iets wat leven mee gaat zou ik absoluut een alambiek adviezeren . De t500 is leuk voor hoog alcohol en het apparaat met een koperen helm is een compromis …. Read more»
- Meer laden