-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fles schoongemaakt met sulfiet poeder en citroenzuur , maar vergeten om te spoelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@duke sulfiet zal als je de fles vult met drank grotendeels binden aan andere stoffen en als het waren verandere in andere chemische samenstelling en daarom geen probleem zijn .
En citroen zuur zal deels concerveren en dewls helpen met estervormong -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Fles schoongemaakt met sulfiet poeder en citroenzuur , maar vergeten om te spoelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@duke als ze goed uitgelekt zijn is er geen probleem .
Met suikers en aldehyde bind de sulfiet resten . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@obelix waarom vasthouden aan deze gisten ? Er zijn zoveel andere en betere hobbygisten te koop . Gist soorten waarbij minder bijsmaak is en ook geen aparte correctie middelen al actief kool en dergelijke noodzakelijk is . Redstar , mangrove… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@obelix klopt, de pure is ontzettend temperatuurgevoelig en 7 kilo is al aan de hoge kant. 6 is aan te raden. Tevens is de pure bedield voor dextrose en eigenlijk niet voor kristalsuiker. De Classic 8 zou geen probleem moeten… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@obelix maar is het de Pure of de Classic 8? Zoals ik al schreef ging ik er van uit dat het de classic was. Maar de pure is veel delicater en kan niet met 8 kg overweg.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Oh ja, voor ik het vergeet te vragen je hebt het over de set van Still Spirits en ik ging er van uit dat je de Classic 8 gebruikt. Is dat zo of gebruik je de Pure? De Pure is… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@obelix wel vreemd inderdaad. Normaal heeft de Classic 8 na 4 dagen alles al droogvergist. Begint normaal met 1 uur al te pruttelen.
Hele zakje gebruikt?
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@obelix carbon idd tegelijk met de Classic 8. Maar meet je SG, dan weet je het zeker. Classic 8 begint meestal al binnen een uur.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Weet je het zeker dat er niets gebeurd of kan er co2 langs de rand ontsnappen? Dat horen we namelijk regelmatig voorbijkomen. Nog niet eerder gehoord dat Classic 8 niet wil opstarten. Ruik eens aan de wash, of hou er… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Hey Pulle, Zolang er gistactiviteit is laat je het staan. Dat kan 2 maar ook 4 weken zijn. Normaal kun je met een hydrometer meten of al je suiker vergist is. Maar in dit geval is er zoveel suiker gebruikt… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@pulle allea moet wennen en komt vanzelf goed.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbo-8 snelgist" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@vinnies overhevelen of scheppen in ketel met kookzak . onderste drap laagje laat je achter .
En zo stook je het af -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden
En vanaf nu het deksel gesloten laten. Geen zuurstof er meer bij laten komen tot het moment van afstoken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@pulle het zal misschien viets werken maar met zoveel druk oo gist is er ook veel vuil uitstoot . Giat stoot immers niet alleen co2 en ethyl uit maar nog diverse andere stoffen . Ook al heb je suikers er… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Inderdaad als er 10 kg suiker op 25 liter zit zal het nooit werken.
Een SG van 1100 of daarboven is voor de meeste gisten niet wenselijk.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Druk opbouw in Alambiek ketel" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@weaver 2 dagen stoken ? Hoe groot is die ketel ? Is de thermometer wel goed ? Voor een smaak arme alcohol moet temperatuur op de brug 78,3 graden zijn. . De uitstroom snelheid zou dan een minimaal straaltje zijn… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Waar Still Spirits Classic turbo gist te koop in Belgie/Duitsland" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@fredericus2021 gist is niet verboden hoor. Succes! Mischien is er iemand in de buurt die nog wat over te nemen heeft 😉
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Waar Still Spirits Classic turbo gist te koop in Belgie/Duitsland" – 4 jaren, 9 maanden geleden
Als Brouwland het niet heeft nergens. Is fysiek afhalen echt nodig? Wij sturen dagelijks naar België.
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden
(bericht geupdate)
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@pulle controleer eerst of er nog gisting is . Door ruiken , kijkem of er in vloeistof kleine belletjes zijn. Co2 detector of met een lucifer boven oppervlakte houden . Gaat vlammetje uit is er ontstijgen van co2 dus gisting…. Read more»
- Meer laden