Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer heet iets brandy, eu de vie, cognac, etc etc" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @uridium en ondanks alles wordt er hier in Nederland met toestemming /auspiciën cognac en Armagnac geproduceerd wat ook onder merk wordt verkocht . Gewoon uitbestede productie . Grondstoffen komen uit de streek en worden hier op echte charantaise en Alambiek…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Pruimenwijn op premium wijngist." – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @sammy waaromet luchtpomp extra lucht.  Kraanwater bevat voldoende zuurstof. Je brengt gisting niet opgang . Gist werkt anaerobe !!  Met veel zuurstof krijgt je alleen deling van Cellen en extra uitstoot van azijnzuur . Als je de c51 gist hebt…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Omgekeerde destillatie ????" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    En 
     IMG_20210808_162838234.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Omgekeerde destillatie ????" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    Dit staat in het stookbookje 
     IMG_20210808_162744772.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @ahelmons wijnsteenzuur , citroenzuur of fosforzuur mun je ph mee verlagen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @ahelmons calcium carbonaat of wat natrium bicarbonaat

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste trial rum met heftige bijsmaak" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @ahelmons  je proberen niet onder de 4,2 zien te komen 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse stoken" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @ahelmons nee niet doen ! Als je kraan water gebruikt zit er voldoende zuurstof in . 
    Veel zuurstof laat je gist wel delen maar weinig omzetten naar alcohol . Maar !! Wel uitstoot van o.a. meer azijn zuur.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "gistsoorten en toepassingen" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @odevie  wanneer je een diastatisch mout hebt hoef je geen amylase te gebruiken .  Mout bevat meerdere enzym en daarnaast coenzymen en aminozuren.  Amylase uit fles of zakje gebruik je als je te kort komt aan enzym of niet vertrouwen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "mede" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @ruud1 In boek staat  0,5 tot 3 gr per liter .  Dat is inderdaad wat een variabel antwoord .
    Hou 2 gram aan als de munt goed vers is .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "mede" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Slivovitsj gist" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Slivovitsj gist" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @haak  is mooi dat hij goed staat te gisten maar probeer inderdaad wat stabieler in temp te houden . Minder kans op giststress.  
    En als je rond 20 gr aanhoud gist het iets trager en is beter voor smaak vorming . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Slivovitsj gist" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @haak  zou niet mijn erste keus in gist wezen maar het is een prima gist ervoor . Ook al kan het gist tussen vrij laag 15 tot rond 28 graden goed werken zou ik adviseren zo veel mogelijk rond de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Slivovitsj gist" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @haak wat heb je voor gist erin? 
    Temperatuur verschil kan voor het ene gist een probleem zijn en voor andere juist positief

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Mijn nieuwe speeltje" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "gistsoorten en toepassingen" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @odevie  nee ik ga van mout / graan uit voor whiskey als ik die zelf maak  . Niet van een ander gist .
    Er zijn diverse mogelijkheden betreft gist. 
    Wat is jou basis ? Welk mout / graan ga je gebruiken ? 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Biologische Fruit (schil)" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Mash andere kleur na verwarmen alcohol glas helder" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens