Vond forum berichten leuk

RE: Alcohol in het nieuws

26 Doden door alcohol in Rusland cheers, @ndré😎🥃

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

@murmillo fijn dat bittertje van de grape vind ik heerlijk. Krijg er weer inspiratie van voor de lente... ben gek op vlierbloesemwijn mits goed gelukt, denk er aan om cidertje met zowel grapefruit als...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

5 jaar geleden

@murmillo leuk dat ie goed bevalt en dat de grapefruit smaak er in blijft🙂 kreeg je ook het bittertje mee? SN9 blijft een vrij vulzijdige gist, ik gebruik 'm voornamelijk voor rood fruit. De C...

5 jaar geleden
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka

Ongeduldig jongens die nieuwersluisers !

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Sg meter

Het was even zoeken maar heb het gevonden.

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Appelpulp persen

@lambik de meeste zakken toch naar beneden . Je vind ook een drap laagje onder in . Met destilatie lrijg je ook nagenieg niets.van de restanten mee. Meeste gevaar zit dat mensen te lang laten staan t...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka

@nieuwersluis-stookt is het schimmel of kaam . Zolang het wit of grijs is is geen probleem je kunt heel voorzichtig afscheppen maar als nog maar een paar dagen te gaan is niet meteen een probleem . w...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden

@murmillo Klinkt veelbelovend. Ik heb 4 flesjes gebotteld, dus afwachten... Destilleer je dan tweemaal voor je bottelt en doe je d'r dan iets bij van hout in de fles?

5 jaar geleden
RE: Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?

@nathan2020. Er zijn diverse gin smaken tegenwoordig . Maar als we terug gaan oude basis recept van Gin [ Misschien handig eerst ergens wat soorten te proeven en dan aan de slag te gaan ] nodig...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Bourbon Mais

@hilly ik heb jaren in France gewoond en mijn ervaring is ga met een grote boog om alles heen wat Frans is of daar is gemaakt. 😀 Maar misschien geld het niet voor de Franse mais, ik ben benieu...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

Even een korte update zodat ik het later nog eens terug kan zoeken indien nodig. De geturfde Whisky met 100% stort 50 PPM geturfde mout en vergist Mangrove Jacks French Saison gist heeft de tweede o...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept

@murmillo nee, helaas niet. Maar mijn vrouw koop ze op de markt en ze kan goed onderhandelen(dat heb ik gemerkt toen we gingen trouwen 😆).

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept

@nafets. Hilly, nog eens de zelfde vraag heb je nog verse kruiden? Ik wil namelijk nog eens 5 liter Lemon Lime in 1 keer maken, heb dus 15 gr. sumak en 10 gr. gentiaan nodig 😆 Ik heb er bijna...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Pruimen nu drie weken op gist de twijfel slaat toe

@moonshineaandelek , roeren zou ik niet doe, geef de gist de rust. De gist is niet alleen alcohol aan het maken maar is zich ook aan het vermeerderen, en dan zou jij ook niet gestoord willen worden &#...

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@murmillo met die 0.5 l siroop op 25 l cider zit het wel goed ik spreek uit ervaring 😉 Wat de smaak betreft laat ik het nog wel weten.

5 jaar geleden
Pagina 125 / 147