Vond forum berichten leuk
|
RE: Vlaams Rood Vandaag na 23 maanden mijn Vlaams Rood op fles gezet. Ik zal jullie moeten teleurstellen: Dit valt waarschijnlijk niet te evenaren. Geen rood maar bijna zwart, een heerlijke zoete geur, en een smaak..... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
Eens wat anders proberen, (echte) rum Wederom een topic als geheugensteuntje. Na een aantal keer gespeeld hebben met wat versies van supermarkt spul om een "rum" te maken heb ik gisteren besloten toch eens met melasse te gaan spelen. De... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! @alchemist vrij normaal na 6 dagen voor een goed vergistend mais ,rogge mout beslag . |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! @robbert Met jouw favoriete apparaat uit m'n keukencollectie, doet t prima. De vervangingsrubbers van Jan lijken t beter te doen als de originele en met de huidige stort zal ie gewoon werken. Voor de... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! @alchemist als 3 x zo groot is is hij nu ook klaar om te gebruiken . Het gevormde korstje haal je weg en gebruik het binnenste soppige deel. Je kunt het in 2 delen zodat je een deel opnieuw kunt opz... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! Even een aanvulling die ik al meerdere keren via chat en apps heb gedeeld. : Neem wat bladgroente of wittekool maak dit wat vochtig en doe het in pot sluit deze met rubber handschoen of gebruik een z... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @odevie Lijkt op Guiness cider 😁 Ik gebruik biologische diksap,vol met suiker en je houdt de appelsmaak |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
RE: Hulp nodig voor peren-drank @robbert, Gisteren met een 7 kilo inhoud fruitmolen de peren vermalen. Wat een klote werk… Bijna 3 uur bezig geweest met ongeveer 150 liter inhoud (gestapelde peren), gewicht geen idee, te malen. Vand... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
Even voorstellen Ha, na jaren zelf wijn maken van van alles uit mijn tuin (druiven, bramen, pruimen, aalbessen, appels etc) nu ook eens aan de slag met het concentreren van deze wijn. Puur voor de lol een klein 5 lite... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Mais (voor veevoer) @johnny precies dat 😀 . Die slivovice en de appel eau de vie zijn vooral leuk omdat het hier gewoon geplukt kan worden. Tot nog toe kost de drank meer dan de drank in de winkels, dus voor het ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @robbert Bedankt, heb het excel bestand aangepast voor het gemiddelde van 90 gram (met opmerking er bij) Bijgevoegd het aangepaste excelbestand ook weer 🙂 db Robbert-tiny.xlsx |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds Kijk eens aan,je wilde whisky dagen zijn nog niet voorbij 😎 |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Honingrum / Ron Miel Bedankt voor het recept Harry, dit ga ik zeker eens proberen te maken. Die ketel lijkt wel een ruimte vaartuig het is prachtig apparaat. |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Alquitara 1L gekocht. Beste koop 🤗 @murmillo ik heb de 2.5 en de 15l beide goed |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Applepie moonshine Wat ik al schreef in 't koken gedeelte. Eindresultaat na alles samenvoegen zo'n 60% alcohol. Doet me aan slibovitz denken maar nu met appel. Is dit nu al drinkbaar of moet het verdund met water,, nog... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |