Vond forum berichten leuk
|
RE: Druk opbouw in Alambiek ketel En deze moet nog ff...... Staat nu 2 weken te borrelen. 2e emmertje heb ik gisteren opgestart... Totaal 30ltr om straks weg te stoken 😉 😊 20210918_125221.jpg |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Misbruik van mijn Alquitara op een paal .. @ahelmons , ja van die keramisch ringen uit de aquarium winkel. Dat werkt goed. Gisteren weer met een gewone opstelling gestookt. Dat is ook leuk. 14F339B1-8D63-4652-822C-E59ADD3AF0EA.jpeg |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: calvados probeersel @chriske Een klein handje vol op 5 liter, beetje op gevoel doen. zelf gooi ik er ook walnoten doppen bij. Daarna af en toe proeven totdat het op smaak is wat jij wenst en dan filteren door keukenrol.... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: calvados probeersel Of hout Cuba’s zoals jij dat noemt Chriske. |
5 jaar geleden |
|
RE: calvados probeersel @chriske ik gebruik ook altijd houtsnippers in grote glazen flessen, werkt Prima. Groet, @ndré😎🥃 |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @murmillo ziet er goed uit. Ik heb helaas geen actie foto want ik heb geen personeel en moet dus al het werk zelf doen 😉 . Op de botteltoren heb ik trouwens een Monster Cleaner staan , heel ha... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak @murmillo. Ja, een mooie plop en schuim. Hier voor had ik 12 gram per liter suiker toe gevoegd, maar ik merk bijna geen verschil. Ik heb ook wel eens veel meer suiker toegevoegd en dan merk je wel het... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
RE: T500 zuigt alcohol terug naar ketel @stookforum gevonden 😯 😵 geimplodeerde-T500.jpeg |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: T500 zuigt alcohol terug naar ketel Laat nooit de slang waar de alcohol uitkomt in de vloeistof hangen. Dit staat in de handleiding. In het beste geval zuigt hij bij het afkoelen de alcohol terug. In het ergste geval implodeert je boile... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Van start met pruimen eau de vie, even checken @moonshineaandelek nee gewoon snijden maar als ze vast zitten zijn ze misschien nog niet echt rijp |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Van start met pruimen eau de vie, even checken @murmillo nou idd ook dat dat is zeker handig . |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Van start met pruimen eau de vie, even checken @murmillo Op zich zou het handig als je weet wie er in buurt zit voor advies/borreltje drinken en zo |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Aanschaf ALAMBIEK @passie wolkom op dut forum . . koop niet een te lytse alambiek . Voor whisky heeft u volume nodig . ik stookte eerst ook met een geüpgraded t500 maar ondank dat heb ik die fuortdien en een betere kop... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Vervolg op wat eten we vandaag @haak lekkere chickies Haak! 😉 |
In forum De kookhoek |
5 jaar geleden |
|
RE: Van start met pruimen eau de vie, even checken Zou idd ook de pitten er uit halen lijkt wel of iedereen “uit het midden van het land” komt |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |