Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Perenpulp wilt niet gisten" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @keesmink een zurige lucht is normaal ( zolang het geeen azijn lucht is ) prima zo te lezen is er nog gisting . Even inderdaard met dag op 7 weer checken .

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "RUM" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    Welkom Rene!
    Er is al heel veel te vinden over Rum op dit forum, dus dat gaat zeker lukken!
     
    Heel veel Succes!!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vruchten siroop" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @maasjoerts het concerverings middel zal gisting tegen werken en misschien gist doen afsterven .  Je kunt eventueel het zuurtegraad omhoog brengen waardoor gist minder last heeft van het concerveringsmiddel . (Ph 5,5 of hoger .) Maar de kans is ook…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Perenpulp wilt niet gisten" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @keesmink controleer eerst of gisting echt helemaal voorbij is . Je kunt niet uitgaan van het geborrel is de zwanen halsjes. Dat zijn alleen stankafsluitertjes en geen indicatoren.   Dat geborrel is bijkomstigheid . Controleer door even te ruiken of de…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "After Eight" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @haak ja suiker alcohol kunnen  met turbo is prima gebruiken om jou op sterk water te zetten. 🤣

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "After Eight" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @pikketanus voor dit soort likeuren is een alcohol van granen de mooiste achtergrond.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 7 maanden geleden

    De sourmash stoken op de “moonshiners ” manier . 
    Stoken over 2 stations  voor zuiveren en rectificatie .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "After Eight" – 4 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 7 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Perenpulp wilt niet gisten" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @keesmink waarom na een week nog eens doorroeren ?  Daarmee breng je opnieuw zuurstof in een inmiddels anaerobe gistsituatie . Dus kan op gist stress , infectie ,  gist zal dan ook gaan knop vormen en vraagt meer voeding wat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Stookwijn" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @anton-van-veen goed plannen is beter.   Als je een stookwijn maakt weet je dat je na max 3 a 4 weken moet destilleren  Stookwijn lang laten staan gaat de kwaliteit achter uit. Je zou het iets kunnen verlengen door het van…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelpulp persen" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @lambik pulp kin je gewoon in eerste overhaal mee Stoken . Je kunt een bodemrooster of een  kookzak gebruiken als je ketel gauw zou aanbranden . Let ook op dat de temperatuur mag niet boven 95 graden komen.   Boven 95…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ABV van maceraat" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @dirtbag dat is ook een  leuk setje . Met een goed bunsen brandertje erbij kun je daar goed proef destlilaties mee doen . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @bobmeister whiskey kan bestaan uit een of meer soorten mouten maar ook combinatie van mouten en granen  Niet alle soorten mout voor bier zijn geschikt voor whiskey .  Hoewel bier brouw proces iets lijkt op het beginsel van whiskey maken…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ABV van maceraat" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @kees22  dat op foto is een setje wat op wish te koop is.  Makkelijk voor kleine testjes . En kost weinig .
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    Filmje , baklava en absinth met Champagne  dat is toch een ideale vrijdag avond 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @matson ansinth in de fles met percentage boven 48 % zou altijd helder en bezinksel vrij moeten zijn . Een Maceraatdeel uitfilteren zou afdoende zijn .  Is er een zweem is er tijdens stook of filteren iets niet geheel goed…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "eau de vie stoken" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @moonshiner79 wanneer je een product wil Stoken waarvan de aroma’s vrij fragiel zijn moet je een ketel hebben die daar voor geschikt is .  Een brouwketel is niet een ketel voor dergelijke toepassingen . Met een Copperdome erop zetten kom…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @bobmeister als het goed verpakt is zou het vast wel bruikbaar wezen maar tijd zal toch iets afdoen aan kwaliteit ( Hoewel ik zelf zou het weg gegooien ). Percentage voor opslasn rijpen in vat ligt hoger dan met snippers…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mijn Gistbank" – 4 jaren, 7 maanden geleden

    @wiliam begin is er. En verstandig met lcd scherm . Bresser is goed apparaat . Nu aan de gang . ( Pas op met gist als je  gist droogt of met neus er vlak boven zit met inademen . Gebeurt…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 dag geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

  • Gratis Prestige Essence proeven! Probeer eens iets nieuws

    Door Stookforum 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens