Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Gisten" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @zics aardappelen moet een enzym of  een mout voor enzym omzetting van zetmeel of via b.v vries methoden de cellen openbreken . . Fruit gist is niet echt te advieseren voor aardappelen . Hoeveelheid toegevoegd  water is vrij hoog ….   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Druk opbouw in Alambiek ketel" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @weaver vermogen regelaar kun je bestellen o.a. bij conrad.nl

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wodka van aardappelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @rumo hoeveelheid zetmeel in aardappelen zit rond de 20 – 25%. .
    In mais 20 tot 40 % 
    Tarwe 60 – 75 % 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aanschaf ALAMBIEK" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @passie  Je kunt beter dan in kleinere delen de whiskey stoken op alambiek . In eerste overhaal op T500 lever je aroma in .  T500 is leuk apparaat maar niet sterk in optimale smaak overdragt . Wat je in eerste…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    🙂
     20210907_185755.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbo-8 snelgist" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @vinnies dat met vlammetje is een manier die je een indicatie kunt geven . De Kleine belletjes in de masch zelf ,  eventueel een prikkelende keur in de neus of een co2 detector . 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wodka van aardappelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @hilly je zet ongeveer 2 vingers breed water boven je aardappel masch .
    Je kunt beter nog een deel aardappelen koken en maïschen en toevoegen dat suiker toevoegen . Je krijgt anders een deel scherpe vervelende ” suikeralcohol” bijsmaak krijgen 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aanschaf ALAMBIEK" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @passie voor whiskey is een Alambiek zeker vele malen beter en geschikter dan een t500.  Voor whiskey moet je uitgaan van dat je een grote verhouding hebt in begin hoeveelheid en eindproduct hebt.  Je begint met hoeveelheid 7,5 tot 9…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Turbo-8 snelgist" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @vinnies waterslot is een stankafsluiter en houd mugjes uit de maisketel. Het wordt om een of andere duistere reden ineens als indicator gezien . Dat is het absoluut niet . Inderdaad een gemiddelde gisting duurt 3 weken .  Maar dat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wodka van aardappelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @hilly waarschijnlijk te veel water erbij .. na maïschen iets inkoken had voldoende geweest

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Doe ik iets fout?" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Was het mout extract diastatisch ? Zonder enzym zal er van de mais weinig opbrengst zijn.  Het lijkt erop dat Voornamelijk en alleen de suiker voor de opbrengst heeft gezorgt .
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alle backorders voor de fruitmolens en persen gaan 6 en 7 september de deur uit!" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Alle backorders zijn verzonden. Voor wie een pers of molen heeft besteld, morgen in huis! Er is nog voorraad voot al je fruit nog van de bomen/struiken miet komen. Wist je dt de pets ook ideaal is om je gespoelde…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @obelix je hebt voldoende aan de Classic 8. Kool en clear is enkel gebruikelijk als je haast hebt en je snel wilt kunnen stoken. Je kunt ook een weekje wachten na het uitgisten, dan klaart alles vanzelf.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bewaren ketel" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @haak oxydatie en aanslag voorkom je door ketel na gebruik te reinigen . Dat kan met sopje maar ook met afwasmachine reiniger daarna op zijn kop laten drogen en droog opslaan..

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fles schoongemaakt met sulfiet poeder en citroenzuur , maar vergeten om te spoelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @duke sulfiet zal als je de fles vult met drank grotendeels binden aan andere stoffen en als het waren verandere in andere chemische samenstelling en daarom geen probleem zijn .
    En citroen zuur zal deels concerveren en dewls helpen met estervormong

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Fles schoongemaakt met sulfiet poeder en citroenzuur , maar vergeten om te spoelen" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @duke als ze goed uitgelekt zijn is er geen probleem .
    Met suikers en aldehyde bind de sulfiet resten . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @obelix waarom vasthouden aan deze gisten ?  Er zijn zoveel andere en betere hobbygisten te koop .  Gist soorten waarbij minder bijsmaak is en ook geen aparte correctie middelen al actief kool en dergelijke noodzakelijk is . Redstar , mangrove…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @obelix  klopt, de pure is ontzettend temperatuurgevoelig en 7 kilo is al aan de hoge kant. 6 is aan te raden. Tevens is de pure bedield voor dextrose en eigenlijk niet voor kristalsuiker. De Classic 8 zou geen probleem moeten…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @obelix  maar is het de Pure of de Classic 8? Zoals ik al schreef ging ik er van uit dat het de classic was. Maar de pure is veel delicater en kan niet met 8 kg overweg.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overgestapt van Doublesnake48 naar de set van Still Spirits" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    Oh ja, voor ik het vergeet te vragen  je hebt het over de set van Still Spirits en ik ging er van uit dat je de Classic 8 gebruikt. Is dat zo of gebruik je de Pure? De Pure is…   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 21 uur geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 2 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 7 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens